Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paket fredag den 13:e..

Diskussion i 'Vintage' startad av castiell, 13 mars 2015.

1. castiell
    Trådstartare

castiell Torpare

Lyckan som uppstod när jag insåg att jag hade ett paket att hämta ut efter jobbet!
    En ny klocka som jag, efter ett par glas Ardbeg, fick mod att bjuda på. När auktionen väl var slut och jag insåg just att jag skulle bli ägare till en Vulcain Grand Prix, blev jag lite misstänksam. Är den för bra för att vara sann?

Så när jag väl öppna paketet och såg skönheten slog det mig igen..
    Vad tror ni, hittar den inte någonstans på nätet? Är orolig att det ska vara en sk. "Franken"
    Skicket är mycket bra enligt min bedömning.. Dagen har ju trots allt varit riktigt bra, hoppas inte på något bakslag nu!
    /Rickard

203840603_2f9744e2-f701-4259-824c-774650327fac.jpg 203840603_bc861c00-d3a6-49f6-ab94-cc522c50b195.jpg 203840603_e9b4b0e5-bf69-4bb7-a23e-a2a2f997bd7a.jpg IMG_20150313_180810.JPG

jabla, Andersml, PR1973 och 7 andra gillar detta.
  2. Kettil

Kettil Biskop

Grattis!
    Inte för att jag vet något om modellen, men verket ser i a f väldigt välarbetat och "Vulcain" ut med sin fina balanslagring. Jag tycker inte du skall oroa dig, varför skulle någon bygga en franken på en så rar modell?

:)

NiklasArvid och castiell gillar detta.
  3. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den ser fin ut! Vad är det för material? Den ser lite röd/bronze färgad ut på toppen? Visarna set ut att ha en annan färg..

4. castiell
    Trådstartare

castiell Torpare

I annonsen stod det "guld på stål". Kan det vara rosé guld, eller kan det bli annan färg när man polerar något som är förgyllt?

cjperry gillar detta.
  5. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Ja det är roséguld på stål och en väldigt fin Vulcain. Grattis!

willbur och castiell gillar detta.
  6. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Har inte sett en sådan Grand Prix tavla tidigare.. Men om det betyder något egentligen, don't know :) Oavsett så fortsätt njut av klockan!