• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket med skindiver från Sydafrika!

Gummo

Joker
2-Faktor
En veckas väntan är över. Ett paket Umhlanga Rocks i Sydafrika. Höll mig från att slita upp det inne på ICA som är ombud.
image.jpg


En svårt repig men gullig liten Bifora Skindiver. "Hole on top, something missing" stod det i beskrivningen.

image.jpg


Fram med lite slippapper och gno av glaset.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
"Hole on top, something missing" stod det lovande i beskrivningen. Bifora är en Tysk tillverkare som från 1928 tillverkade allt på sin klockor "inhouse" och en moderniserad variant att det mekaniska 115- verket görs än idag. Trevlig storlek på 36mm och den byter datum fint och tickar på bra som det verkar hittills.

Fram med lite slippapper och gno av glaset och sen kolla locket och verket.
image.jpg
image.jpg
image.jpg


På med HK-Tropic och ut i solen:)
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Cool! Gillade verkligen visarna på den. Vad var det som saknades?

Tack! Tror att hon menade det svartmålade hålet kl12 på vridringen där lumeprick brukar sitta. Tror dock att det ska vara så. Har sen ett par andra från samma tid som är svarta. Några senare är rödmålade. Snott ett par bilder från WorldWideWeb:
image.jpg
image.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Tack! Tror att hon menade det svartmålade hålet kl12 på vridringen där lumeprick brukar sitta. Tror dock att det ska vara så. Har sen ett par andra från samma tid som är svarta. Några senare är rödmålade. Snott ett par bilder från WorldWideWeb:

Ok, så med andra ord ingenting :)

Riktigt cool klocka iaf
 

Carolin

Cartier
En veckas väntan är över. Ett paket Umhlanga Rocks i Sydafrika. Höll mig från att slita upp det inne på ICA som är ombud.
image.jpg


En svårt repig men gullig liten Bifora Skindiver. "Hole on top, something missing" stod det i beskrivningen.

image.jpg


Fram med lite slippapper och gno av glaset.
Lite OT men tyckte det var kul att du köpt klockan från RSA. Min faster bor nämligen vid Uhmlanga beach. :)
 

KMS

Rolex
Grymt!

Känns som Skindiver är extremt mycket Sommar2014dinkan! :D

Blir jäkla skillnad med lite polering! Måste skaffa mig nåt med arrow visare helt enkelt! Kanske en Skindiver till...:)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grymt!

Känns som Skindiver är extremt mycket Sommar2014dinkan! :D

Blir jäkla skillnad med lite polering! Måste skaffa mig nåt med arrow visare helt enkelt! Kanske en Skindiver till...:)
Om du släpper din Super compressor nojja så finns det många fina med arrow du kan tråla hem utan det kostar skjortan;)
 
  • Like
Reactions: KMS
Topp