• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket till mig .. IWC Ingenjör

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu när hösten drar sig in och kärringen här hemma tvekar om hur när och var detta hus vi ska köpa/bygga/riva ska te sig så lackade jag ur och letade lite höst gula färger att förgylla vardagen med. Det blev kanske inte lika gult som det var tänkt men jag är otroligt nöjd i alla fall!

Har länge varit sugen på att prova just denna modell då den endast är 10mm hög vilket passar mina små goa armar. Har tidigare haft en del Aquatimers men då dem bygger så mycket på höjden var det nu dags att ge Ingenjören ett försök.

När jag såg att Chrisse hade förärat ROB ett besök så såg jag läget, siktade in mig och avlossade en skarp salva PM mot västkusten gällande hans 3239 men stilsäker som han är så vägrade han släppa ifrån sig sin.. Det gick knappt en dag så kommer ett PM från Chrisse och Yes tänkte jag, han ska sälja, men nej, han kastade istället in john b i handlingen och efter ett par PM och nån bild per mejl satt klockan tillslut på armen! Jävligt ruggig klocka, på ett bra sätt.

Länken hade jag lite problem med att få en perfect fit till en början, folk har klagat tidigare på att det varit svårt att få den att passa, men IWC verkar ha lyssnat och nu finns en liten microlänkbit att applicera och BOOM! Den löste mina problem som jag tidigare haft med den äldre Ingenjörs länken. I det stora hela så är det en grymt trevlig bekantskap och den sitter som gjutet runt handleden, grymt härlig tavla och visarna skiner och blänker härligt så fort minsta lilla ljus träffar tavlan. En perfekt klocka såhär i höstmörkret!

Tack till john b & Chrisse

Lite detaljer:
Ref: IW323906
Boett: Rostfritt stål
Armband: Rostfritt eller Gummistrap
Urtavla: Silver-plated

Urverk:
21 juvelers automatiskt
42h kraftreserv
Skruvad krona
Soft-iron inner case for protection against magnetic fields
Sapphire glass, flat, antireflective coating on both sides
Vattentät: 12bar/120m
Höjd: 10 mm
Diameter: 40 mm

Några bilder på paket och box får ni inte utan jag fokuserar på klockan denna gång :)


iysrkPP.jpg

24qKlmD.jpg

uUxOVWL.jpg

yNhZkEp.jpg

Z6dg3Gw.jpg

mTJ8TS4.jpg

HrlT56r.jpg

R6eNamb.jpg

qbymH5c.jpg

HFekz58.jpg

6nQU8JX.jpg

RtB8lkT.jpg

64wXxGZ.jpg

1gbPqUX.jpg

ftFUvYA.jpg

T50k0lV.jpg

XUhyFTf.jpg

QLhuO3j.jpg

FUQnCkR.jpg

DYcwWjV.jpg
Z74Oui3.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Härligt donki grattis igen! Klockan är underbar sedan jag såg den för första gången på en semester i Karibien har jag trånat och blev inte besviken när den tillslut hamnade på min arm..
image.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag gillar ju också kantigt med integrerad länk och denna var riktigt fin med vit tavla och guldindex/visare. Grattis!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Snygg var sugen att köpa den svarta för en vecka sen men ångrade mig då tavlan kändes lite tråkig. Vita tavlan är helt klart snyggare!

In-house stämmer väl dock inte riktigt?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Snygg var sugen att köpa den svarta för en vecka sen men ångrade mig då tavlan kändes lite tråkig. Vita tavlan är helt klart snyggare!

In-house stämmer väl dock inte riktigt?

Visst har du rätt. Verket är inte In-house!
Men tavlan är inte heller vit. I ljus miljö, speciellt dagsljus upplevs den väldigt vit, så fort det blir lite dunklare så ser man att den är grå/silver och det är också så IWC specar den, Silver-plated dial.

Helt klart något du borde prova i alla fall. Annars har du Mission Earth som är ett riktigt as, 46mm och 15mm tjock, trevlig svart tavla osv..
iwc-ingenieur-automatic-mission-earth-watch-4.jpg

ml_image.1074836.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Visst har du rätt. Verket är inte In-house!
Men tavlan är inte heller vit. I ljus miljö, speciellt dagsljus upplevs den väldigt vit, så fort det blir lite dunklare så ser man att den är grå/silver och det är också så IWC specar den, Silver-plated dial.

Helt klart något du borde prova i alla fall. Annars har du Mission Earth som är ett riktigt as, 46mm och 15mm tjock, trevlig svart tavla osv..
iwc-ingenieur-automatic-mission-earth-watch-4.jpg

ml_image.1074836.jpg

Ja den vita/silver tavlan händer det lite mer i som du säger, blir en helt annan klocka.

Den är för fet för mina damhandleder :) tycker 3239an satt som ett smäck.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Bra val Donkii! Kul att det poppar upp fler ingenjörer på ks.

Det är en rätt prisvärd klocka i sammanhanget och ett utmärkt val om man är sugen på integrerad länk och rätt tunn höjd men inte vill köpa en AP
 
Topp