• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket: Ultimata Nattbeatern!

Camo00

Patek
För Er som missat den sprillans nya kategorin nödvändiga ur i samlingen, nattbeatern, rekommenderar jag följande tråd: https://klocksnack.se/threads/nattbeater-tråden.64151/
images


Efter mycket diskussioner fram och tillbaka har jag då äntligen bestämt mig.
Kravspecen som vi enades om för en perfekt nattbeater innehöll följande krav:
- Quartz, för tillförlitlig- och stryktålighet
- Komfort, bekväm att bära varje natt
- Lättavläst och med fördel utan komplikationer
- Hållbart material, då många av oss är aktiva sovare (http://londonsleepcentre.com/sleep-multimedia/restless-legs-syndrome/)
- Belysning/lume som fungerar natten igenom!!

Många föredrar G-Shock, men där går min gräns! Tar jag på mig något obekvämt i räfflat gummi så är det ingen klocka...
Dessutom vägrar jag heldigitalt av princip...
Alltså något analogt!

Jag gillar också stealth, så gärna en boett i svart! Dark Side of the Moon, tänker Ni då?
SP_Moonwatch_DSotM_31192445101003_Fuite_1600x900.jpg

Nja, fin klocka, men mekanisk och ingen riktigt bra belysning...

Men den jag valde har vissa likheter med DSOTM, den är också gjord av ett udda specialmaterial, nämligen Resin! Är inte helt säker på kemin, men det är extremt lätt och mycket hållfast, då det bör också vara någon ny, cool materialblandning som spjutspets-teknikerna tagit fram för användning i krävande boetter..?!

Många av Er har säkert gissat nu vilken modell det rör sig om?!

Just det, en Timex Expedition!!!
- Boett helt i Resin
- Quartz
- Tygband
- Indiglo, Timex eget fantastiska belysningssystem.
- 40 mm bred

Med oöverträffad komfort och läsbarhet i mörker hävdar jag att detta ÄR Nattbeatern!!

IMAG1625.jpg
IMAG1627.jpg
IMAG1628.jpg
IMAG1629.jpg
IMAG1633.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
För Er som missat den sprillans nya kategorin nödvändiga ur i samlingen, nattbeatern, rekommenderar jag följande tråd: https://klocksnack.se/threads/nattbeater-tråden.64151/
images


Efter mycket diskussioner fram och tillbaka har jag då äntligen bestämt mig.
Kravspecen som vi enades om för en perfekt nattbeater innehöll följande krav:
- Quartz, för tillförlitlig- och stryktålighet
- Komfort, bekväm att bära varje natt
- Lättavläst och med fördel utan komplikationer
- Hållbart material, då många av oss är aktiva sovare (http://londonsleepcentre.com/sleep-multimedia/restless-legs-syndrome/)
- Belysning/lume som fungerar natten igenom!!

Många föredrar G-Shock, men där går min gräns! Tar jag på mig något obekvämt i räfflat gummi så är det ingen klocka...
Dessutom vägrar jag heldigitalt av princip...
Alltså något analogt!

Jag gillar också stealth, så gärna en boett i svart! Dark Side of the Moon, tänker Ni då?
SP_Moonwatch_DSotM_31192445101003_Fuite_1600x900.jpg

Nja, fin klocka, men mekanisk och ingen riktigt bra belysning...

Men den jag valde har vissa likheter med DSOTM, den är också gjord av ett udda specialmaterial, nämligen Resin! Är inte helt säker på kemin, men det är extremt lätt och mycket hållfast, då det bör också vara någon ny, cool materialblandning som spjutspets-teknikerna tagit fram för användning i krävande boetter..?!

Många av Er har säkert gissat nu vilken modell det rör sig om?!

Just det, en Timex Expedition!!!
- Boett helt i Resin
- Quartz
- Tygband
- Indiglo, Timex eget fantastiska belysningssystem.
- 40 mm bred

Med oöverträffad komfort och läsbarhet i mörker hävdar jag att detta ÄR Nattbeatern!!

IMAG1625.jpg
IMAG1627.jpg
IMAG1628.jpg
IMAG1629.jpg
IMAG1633.jpg
Haha, gillart! En riktigt fin klock-kategori precis intill dressare och lyxstålsportare
 

Buffi

Panerai
Timex quartz-verk låter väl helt sjuuukt mycket dock?
Hade en Timex Weekender för några år sedan i alla fall, och den tickade så pass mycket att jag fick lägga den i ett annat rum för att kunna sova överhuvudtaget.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den verkar finnas i flera storlekar och med olika gavelfältet, har du något referensnummer?
 

Camo00

Patek
Timex quartz-verk låter väl helt sjuuukt mycket dock?
Hade en Timex Weekender för några år sedan i alla fall, och den tickade så pass mycket att jag fick lägga den i ett annat rum för att kunna sova överhuvudtaget.
Ja den tickar nästan som mina Junghans-väckare och gökuret. Men det är ju härligt sövande, så det är ju ett plus?!

Den verkar finnas i flera storlekar och med olika gavelfältet, har du något referensnummer?
Nä, inte nu. Surfar i sängen mellan sovande ungar, och när jag tänder klockan lyser den inte på baksidan... :banghead:

Bra val @Camo00 nu förutsätter jag att du följer upp och uppdaterar tråden en gång i timmen under natten. :)
I "Vad gör Du?-tråden" såklart!!
 
Topp