• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket X 2

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag skrev en typ teaser för någon dag sedan.

https://klocksnack.se/threads/show-commerce-slr.23860/

Sedan min långa jakt på en beater avslutats iom köp av en citizen aqualand då började en ny jakt. Jakten efter nått att täcka luckan mellan min rolex submariner och min zenit dressare. Jag fick snabbt upp ögonen för rolex Explorer 214270, den var perfekt, funkar bättre till lite stiligare tillfällen men samtidigt tuff och manlig. Men efter ett tag av sparande så började jag tvivla, jag måste nog ha datum på min klocka och jag måste nog ha en blå urtavla. Tankarna föll tillbaka på omega AT skyfall som varit en bubblare länge, den är så jävla fin! Men ni vet hur det är, helt plötsligt kommer nästa infall. Jag måste ha en omega AT daydate med blå tavla.....men satan den var rätt dyr och den var kanske liiite stor.

Då dyker en ny variabel in. Min fru. Min fru som varit helt ointresserad av fina klockor, börjar prata om att hon behöver en ny klocka och att hon vill ha en riktig klocka denna gång. Jag har ju sparat ihop till EN klocka, men så som saker fallit ut så fanns det nu lite extra luft i systemet, det fanns lite extra att ta ifrån. Så då föds iden att köpa nått till frun oxå.

"Den där är snygg" säger min fru och pekar på en klocka jag har framme på surfplattan. Jag berättar lite om den och medan jag gör det kommer jag på att det är nog fan en sån jag vill ha med. Den finns i blått, bra märke och "less is more" som de säger.

Sagt och gjort, kontaktar show commerce, prutar lite då jag köper två st. Snabb mail växling. Måndag vid stängning beställer jag, tisdag morgon får jag bekräftelse på att köpet är klart och får faktura/ kvitto i mailen. Ricardo säger att han skickar på onsdag och idag torsdag kl 14 knackade fedex på dörren.

Whats in the box?

image.jpg
image.jpg

Ett paket kokain?

image.jpg

Nop det var två kronor!


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Två st rolex datejust 116200 - less is more
36mm - manligt
Datum- yes, bra att ha
Rolex Kaliber 3135- good stuff
Material 904L stål från Sandviken - stenhårt!

En silvertavla till frun och en blå tavla till beastie.

Men lets keep it on the down low, för frun vet inte att de kommit, hennes åkte direkt iväg på gravering. Hon har precis startat eget företag i klädbranschen och detta blir en present för att högtidlighålla det så hennes graveras på baksidan med lite personliga saker. :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Stort grattis! Gillar till och med de polerade bandhornen på denna modell även om jag brukar föredra borstad ovansida.
 

jabla

Sarlacc
Grattis! bra val, min fru har adopterat min 1500 med oyster och silvertavla. Själv är jag jättenöjd med min blåtavlade 1603 så jag förstår hur ni tänker. Sedan är ju en och annan sport-Rolex som man får ha för sig själv inte fel. :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Trevligt både för dig och hustrun, grattis! klädbutik i Halmstad? Beastie

Ev fysisk butik lite senare. Men först på nätet. Hon kommer öppna butiken på nätet i september, "miss everyday" heter hennes företag och hon kommer sälja märken som vintage by fe, chill norway, sixty days mm.
Så nu har jag pluggat hennes företag, se nu till att era flickvänner och älskarinnor köper därifrån i september så vi har råd med fler rolex :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ev fysisk butik lite senare. Men först på nätet. Hon kommer öppna butiken på nätet i september, "miss everyday" heter hennes företag och hon kommer sälja märken som vintage by fe, chill norway, sixty days mm.
Så nu har jag pluggat hennes företag, se nu till att era flickvänner och älskarinnor köper därifrån i september så vi har råd med fler rolex :)
Kul, min hustru är sjukt dyr i drift gällande klädkontot så det bådar ju gott!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Även om det inte är mögel... Så kan man ju inte annat än gilla en sån här paketöppning! Blev lite rörd faktiskt :) Grattis till fint inköp, och grattis till din fru, som har en sån som dig :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stiligt! Jäkligt stiligt!! Har lite planer på ngt liknande, troligen ända sättet att få köpa en klocka till frun.. Hon är heeeelt omöjlig på att tala om vilken klocka hon skulle vilja ha:-/
 
Topp