• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketstängning

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vill bara posta en bild på en klocka som jag fixat till åt en kund.

Ger inga detaljer pga kunden, men visst är klockan vacker?

Vad jag har gjort är att:
Leta rätt på grejer i rätt prisklass.
Avoxiderat, tvättat och polerat klockkedja.
Polerat (försiktigt som fan) uret på utsidan.
Polerat (hårt!) insidan för att förbereda för gravyr.
Polerat bort många års öppna-med-bräckjärn-märken.

Skulle ni inte bli glada för en sådan här present?


image.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tack för uppskattningen!

Ifall ni undrar över att det blev en silverkedja så beror det på att de doublekedjor jag hade hade helt fel färg, och helguld var inte ett alternativ prismässigt.

Enda tokiga är att jag råkar veta att mottagaren har en 23K vigselring (gul som fan), så där blir matchningen lite tokig. Men, man kan inte få allt...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Deppig uppdate:
Kunden som ska ha det tyckte att det gick "väldigt dåligt". Då snackar vi en tidshållning på inom minuten över 18 timmar och en gångreserv på runt 25 timmar.
Han valde att köpa bara kedjan och ska köpa ett batterifickur istället.

Jag känner den som ska få presenten och vet att han mycket hellre skulle få Helvetian, men jag kan ju inte säga åt min kund vad han ska köpa...

Suck.
 

Onelund

Rolex
Helt sant. Den enda o-nöjda är jag, men å andra sidan så är det kundens upplevelse som är viktigast.

Ibland får man bjuda på det.

Jag har en buddistisk syn på livet emellanåt och önskar tro att gör man gott får man gott tillbaka.

Jag tycker du gjort en bra gärning! Det ska du ha cred för!
 
Topp