• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning [cirkeln är sluten]

Asplund

Patek
2-Faktor
Mitt klockintresse började för några år sedan i och med att en klasskamrat introducerade mig till Oris, det tog inte lång tid innan jag hittade klockan som hade allt i mina ögon och en beställning gjordes senare från Friends Of Oris i Brisbane - Australien.

Det klockköpet var det roligaste köpet jag gjort, den känslan när jag öppnade paketet.. Herregud.

Sedan dess har det passerat hyfsat många klockor, Omegor, Panerai, Rolex, Maurice Lacroix, ytterligare ett par Oris m.m. Jag har aldrig ångrat en försäljning som med min första Oris..

Med detta sagt kör vi igång med uppackningen.. Les go!

Paket.
olCoF5V.jpg


Väl paketerat.
QlSZedw.jpg


Vitt skydd.
xuYTCyt.jpg


Ytterbox.
GjoWu3m.jpg


Innerbox.
0qsEir7.jpg


Nuså..






Håll i er...


Cirkeln är äntligen sluten...

Oris Big Crown Telemeter Pilots Chronograph!!!
W5POA35.jpg


Plastshot.
QkSTtVZ.jpg


Wristshot.
PLjjdaz.jpg


Tillsammans :)
oXfKGQg.jpg


Klockan köptes av en Vintage Rolex handlare i Tyskland, han hade en NOS liggandes av någon anledning :D modellen slutades tillverkas 2009 och sista exemplaret jag sett i affär var sommaren 2010 på Wohlins Ur..

Förra gången hade jag den på stållänk men tycker den är så jävla grym på originallädret! Tyvärr är deras originalband gjorda för hulken vilket gör att jag måste modifiera det med ett par nya hål innan den kan användas!

Plexit är fantastiskt, ger en helt annan känsla jämfört med glas :D

Tråden skapad med iPhone så bilderna är inte lysande tyvärr.

:oris: for president!

Tack för titten!

/Asplund
 

JayJay

Rolex
Oddsen för att hitta precis rätt modell NOS kan ju inte vara svinbra. Men turen förföljer ju envist den tålmodige. Grattis!
 
Topp