• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, Rolex Submariner med en touch av färg.

Det var för ca ett år sen mitt klockintresse väcktes, då köpte jag min första ”riktiga” klocka. Det var en Breitling superocean heritage. Jag var supernöjd över köpet. Att bära en klocka för flera tusen var en härlig känsla och jag kunde återspegla mig i hur tjejer känner sig när dom går runt med olika märkesväskor och andra accessoarer.

100_4420.jpg


Köpet av min Breitiling blev lite halvspontant faktiskt, egentligen ville jag ha en Rolex Submariner... Dock så ville jag inte köpa en begagnad över internet vilket resulterades i att priset stack iväg över min budget, tyvärr. Efter att ha suktat mig själv på en Rolex så bestämde jag mig ändå för att gå för Breitlingen. Den var ändå super snygg och jag ångrar mig inte. Har fått många komplimanger och varit supernöjd med den men lovade mig själv att en gång i livet ska jag äga en Rolex Submariner.

Året gick och med ett bra börsår i ryggen så fick jag lite likviditet över för att köpa mig en till klocka. Under året så har flera märken kommit in i tankarna, både Hublot och Audermar Piguet har varit högt uppe på listan. Priserna har hoppat ifrån 60-140.000 sek och jag har varit väldigt oense i mina tankar. Det var nog efter att en vän till mig tyckte att jag borde satsa på en Rolex istället som mina kärlekstankar till Submarinen kom tillbaka, jag hade ju flertal gånger tänkt att jag ska äga en Submeriner innan jag checkar in i en etta med lock (kista, för er som inte förstod.).

I lördags tog jag med mig tjejen på en stadsvandring mellan klockbutiker. Hon var inte alls sugen förrens hon själv blev faschinerad över hur folk kan ha ett sånt intresse för klockor, hur butikerna fungerar och vilket värde saker och ting kan ha. Inte bara i pengar utan kärleken till en klocka.

Inne på Nymans i Stockholm så blev vi bjudna på en kopp kaffe av en trevlig tjej. Vi samtalade om Submarinern och hon tog fram två exemplar av 116610LN och en 114060, som jag fick pröva. Inte alls de jag ville ha. Jag ville ju ha en Hulk!

Tjejen på Nymans som bemötte oss väldigt trevligt förklarade att tyvärr var det 1 års väntetid på denna och de hade en väntelista som hon kunde sätta upp mig på. Besviken som man blev så tackade jag nej och gick ut. Ett år? Ett helt år? Jag ville ju ha klockan nu, inte om ett år. Skulle jag köpa en 116610LN istället? Tankarna vad spridda och jag kände mig som ett barn som spenderat väldigt mycket tid inne i en leksaksaffär och ut komma tomhänt. Detta sög.

Google fick bli min vän och jag hittade Luxurywatches på Grev Turegatan. In flög vi och efter lite väntan så tog en äldre herre hand om oss. Han plockade fram exakt vad jag ville ha och erbjöd oss en kaffe vilket vi tackade nej till kaffet men klockan tackade jag ja till. En grön skimrandes 116610LV, vilken känsla – Det klickade mellan oss.

Jag plockade fram kortet och slipade de väl i maskinen. Godkänt, sa det och jag var en stolt, glad och otroligt tacksam kund som tog klockan i byxfickan och kartongen i påsen för säkerhetens skull och gick ut ur affären med ett leende på läpparna. Så trippade vi tillbaks till bilen som stod parkerad i garaget för att åka hem. En dröm har gått i uppfyllelse och jag är en stolt ägare till en Rolex Submariner!

12319492_10153120229935899_1912209714_n.jpg


12319487_10153120230035899_2034172895_n.jpg



Ref. number:116610LV
Year:2012
Case size:40 mm
Case material:Steel
Dial colour:Green
Movement:Automatic
Strap material:Steel
Strap colour:Silver
Clasp:Deployant
Crystal:Sapphire
Water resistance:300 m
 

Maverick

Omega
Grattis! Grönt är skönt.

Hur är det nu, Luxurywatches är typ en gråhandlare fast med fysisk butik i Stockholm? Klockan är ny, men cert:et stämplat av en AD utomlands, eller hur funkar det?
 
Grattis! Grönt är skönt.

Hur är det nu, Luxurywatches är typ en gråhandlare fast med fysisk butik i Stockholm? Klockan är ny, men cert:et stämplat av en AD utomlands, eller hur funkar det?
Lite osäker, den jag köpte är begagnad med stämplat cert ifrån AD i Sverige. Dom har nya och begagnade klockor. http://www.luxurywatches.se/ men är väl ingen ren AD så blir väl "gråhandlare" tror jag :) Någon mer kunnig kanske kan svara :facepalm:
 
Topp