• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Paketöppning] Väntan på min första Rolex är över!

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hej Klocksnacks-vänner!

Så har det äntligen blivit dags för mig att leverera en första paketöppning här på KS. Men innan jag kastar mig över själva öppnandet tänkte jag backa banden en smula.

Mitt intresse klockor väcktes för ungefär 8-10 år sedan. I början kretsade dock intresset snarare kring snygga klockor, dvs. designen var det viktigast och urverk mm var mindre intressant. Dock har kvalitet alltid varit viktigt för mig. Mot bakgrund av detta hade jag i många år en quartz-kronograf från Certina som enda klocka. Certinan finns fortfarande kvar men tyvärr får den inte så mycket handledstid längre.

Det var egentligen först när jag, av en slump, hittade till KS som mitt intresse för klockor väcktes på riktigt. Jag var på jakt efter en äldre, manuell Omega Seamaster i guld eller gulddoublé som skulle fungera bra till kostymen på jobbet. Mitt i googlandet trillade jag in på KS och här blev jag (på gott och ont) kvar. Som ni alla vet kan man inte hänga på KS utan att börja älska Rolex... och för mig lockade sportklockorna i stål lite extra.

Med detta sagt tänkte jag att vi skulle köra igång själva öppnandet!

bild 13.JPG


Från Rob Engström, jo man tackar!

bild 4.JPG



bild 9.JPG



bild 8.JPG


Vad kan det vara?!?

bild 1.JPG


Aha! En Submariner med gröna vridringen!

Vi kör väl lite info om klockan innan vi spruttar ut lite fler bilder på skönheten.

Namn: Rolex Submariner
Referens: 116610LV
Diameter: 40 mm
Tjocklek: 12,8 mm
Material: Rostfritt stål, 904L
Urverk: Rolex inhouse-verk 3135, dvs med datum
Gångreserv: ca 48 timmar
WR: 300 m
Spänne: Viklås med Glidelock för snabb justering av länkens längd

I samband med 50 års jubileet av Submariner släppte Rolex modellen 16610LV dvs en Rolex Submariner med grön vridring och svart tavla. Klockan påstås ofta felaktigt vara en limiterad utgåva men så är/var inte fallet. Modellen blev dock mycket populär och när sedan den nya linjen Submariners, med keramiska vridringsinlägg, släpptes på Basel 2010 valde Rolex att släppa en version med såväl grönt vridringsinlägg som tavla.

Jag stod länge i valet och kvalet mellan en GMT BLNR och en Submariner LV. Eftersom klockan är en 30 årspresent till mig själv kändes det extra viktigt att det blev rätt eftersom klockan är tänkt att stanna livet ut. Vad som i slutändan fick mig att bestämma mig kan jag nästan inte svara på. Möjligen var det att Suben känns lite mer som ett verktyg att den därför också kan få följa med på alla typer av äventyr. Eller så var det för att frun tyckte att den gröna var snyggare? :D Jag kan dock inte garantera att det inte blir en GMT i framtiden.

Sådär, nog med fakta och historia. Ska vi köra lite mer bilder kanske?!

bild 2.JPG


Vilken härlig känsla att i lugn och ro få pilla bort plasten och testa klockan på handleden!

bild 22.JPG



bild 10.JPG



bild 19.JPG


bild 17.JPG


Avslutar som brukligt med ett wristshoot.

bild 20.JPG


Trevlig helg på er!

Mvh
Taxman
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vackert! Stort J... GRATTIS till Hulken, ett mycket trevligt val, en av få nyare Rolex jag själv skulle vilja äga :p
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tack för alla gratulationer! Känns riktigt roligt att få dela detta mer er.

Stort grattis! Kul att vi båda fick våra klockor samtidigt :D


Ja, visst var det lite märkligt... härligt att slippa vänta och istället få njuta av klockan1 :)

"Som ni alla vet kan man inte hänga på KS utan att börja älska Rolex.."

-*host host*


Haha! Sorry, men är det inte sanningen? Du har väl iaf varit där och vänt? ;)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nice!

Schyssta paketöppningar idag!

Aldrig sett "Hulken" IRL. Hoppas få en chans att kolla närmare på en sån vid framtida GTG!

Grattis till en helt ok 30-årspresent... :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nice!

Schyssta paketöppningar idag!

Aldrig sett "Hulken" IRL. Hoppas få en chans att kolla närmare på en sån vid framtida GTG!

Grattis till en helt ok 30-årspresent... :)


Om jag är korrekt informerad så är det fler paketöppningar på G (inte från mig dock). Det kan nog hänga ihop med att leveranserna från Rolex har blivit lite försenade pga av prisuppdateringar och rusande växlingskurser.

Jag har tyvärr aldrig varit på någon GTG men får jag chansen så kommer jag gärna tillsammans med hulken!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Härligt, sitter som en smäck! :)
Grattis. Vet att du har väntat ett tag på denna men jag förmodar att det var värt väntan? ;)
 
Topp