• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hej,

Idag är en mycket stor dag för mig. Låt mig ta det från början...

Det hela började i somras när jag och min vän besökte Bergströms i Göteborg och spanade in Rolex-klockor. Efter att jag varit i den affären så kände jag hur svårt det var att sluta tänka på det. Modellen jag testade var en 114060 och en 116610 då dessa är riktiga klassikers!

Sedan är det som så att jag är en student så jag vill helst komma undan med så mycket lyx och så lite betala som möjligt. Detta öppnade upp mitt intresse för ch24. Enda sedan i somras och tills i förrgår så har jag spanat in olika modeller och det har alltid slutat med att klockan inte matchar det jag är ute efter. Ett fullset, sprillans ny och till ett bra pris. Galet men så var fallet!

I förrgår så fick jag syn på en klocka från Monaco som var extremt undersatt i pris kändes det som. Den avvek något enormt prismässigt. Tänkte att eftersom att det var så, så måste det vara något fuffens! (För bra för å vara sant, så är det inte sant). Tänkte dock samtidigt att om jag kör via trusted checkout så borde det ju ändå vara lugnt. Testade att ringa ch24 och de sa att säljaren har en väldigt bra historik och när jag ringde till butiken i Monaco så var de extremt trevliga och tillmötesgående.

Pengarna skickades in igår till chrono 24 och idag kom klockan. Fick ett samtal att transporten var påväg till min studentlägenhet. Satt och pluggade med mina kompisar i biblioteket. Fick säga att jag hade beställt en kursbok och att jag var tvungen att gå iväg en snabbis.

Dags att börja.
IMG_1019.jpg

IMG_1019.jpg

IMG_1020.jpg

IMG_1021.jpg


IMG_1022.jpg

IMG_1023.jpg

IMG_1024.jpg

IMG_1025.jpg

IMG_1025.jpg

IMG_1029.jpg


Känslan är helt obeskrivlig. Känns som att jag dricker alkohol för första gången. Det glädjeruset har jag haft i tre dagar nu. Har länge velat ha en exklusiv klocka och då blir Rolex på något sätt ett naturligt val. Ett extremt starkt varumärke.

Klocka: Rolex Submariner -Nodate
Referensnummer: 114060
Urverk: Automatiskt
Årsmodell: 2016

Vill utbringa ett stort tack till er som har läst men framförallt ett stort tack till er som hjälpte mig igenom hela processen och sa vad jag behövde tänka på under processens gång som har väldigt läskig för mig ( https://klocksnack.se/threads/rolex-värdeminskning.51132/page-6#post-1311835 ). Tusen tack!
 

Bilagor

  • IMG_1023.jpg
    IMG_1023.jpg
    73.8 KB · Visningar: 182
  • IMG_1028.jpg
    IMG_1028.jpg
    131.8 KB · Visningar: 206
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är en på forumet, vanlig klocka. Men oj, vad den är snygg!
En riktig klassiker! Slit den med hälsan och stort grattis till ett bra köp!
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket!!! Trodde aldrig jag skulle bli såhär glad. Sjukt mycket snyggare i verkligheten är min första spontana känsla :D
 

Jolly

Cartier
Grattis! Gött att det gick bra med allt. Tycker att köra trusted checkout är som en korv i Tingstadstunneln (..sorry var göteborgare emellan), när vi pratar de här summorna.
Grattis till en grym bas i ditt livslånga beroende!
 
Topp