Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

PAM 48 någon?

Diskussion i 'Diskussion' startad av kalufsen, 26 augusti 2013.

1. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Nu tänker ni alla, hur kan man ens fundera på en 40mm panna men jag har väldigt svårt att tro att jag kan bära upp 44 på mina väldigt små spaghetti handleder,

Så till mig fråga, Någon som äger en och har lust att dela med sig av bilder och erfarenheter?

Mvh
    Kalufsen

2. Testa en 44mm innan du köper en 40mm, dom allra flesta kan bära upp en 44m Panerai och kan man inte det tycker jag nog man kanske ska kolla efter an modell av klocka, Panerai ska vara stora, det är charmen och det som utmärker märket, en 40mm panna blir en rätt dålig kompromiss enligt mitt personliga tycke... DOCK ska det sägas att det finns 42mm Radiomirs som funkar men dom är ju mer dressiga än Luminorerna och du vill väl ha kronskyddet?

Men, visst det finns eller åtminstånde har funnits några 40mm pannor här...så nån borde kunna ge lite mer input...

Skolläraren gillar detta.
  3. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Provade en 47 mm Panerai igår. Inga problem alls. Ska inte säga att den kändes liten men verkligen inga problem.
    Har haft klockor på 44 och 45 mm som känts betydligt större.

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Hur stora handleder har du? Frågar därför att mina är ca 18.5 cm i omkrets och så här ser en 44mm PAM 233 ut på mig.

5. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Lite det svaret jag väntade från just dig MK, :) och det ligger säkert en sanning i det du säger, pannorna skall vara stora och vem vet, har varken testat 40 eller 44 så kanske sitter fint iaf, bara magkänslan som säger för stort :)

MJ: Har bara 17 cm, riktigt fet klocka!

MJ24 gillar detta.
  6. Charles_

Charles_ Präst

Jag hade en PAM048 under kort period men jag tyckte att den var alldeles för liten. Mina handleder mäter knappt 17cm, men jag tycker ändå att jag kunde bära upp exempelvis en PAM292 (45mm Radiomir) och en PAM111 (44mm Luminor).

Kör på större, det är mitt råd.

7. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Tack för inputen Charles, allting är bara spekulationer hittils då jag inte ens testat den ännu, men hur mkt större kan 44 vara än 42 som min nuvarande är :O

8. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås

Vad har du för 42a idag? Boettens form spelar oftast mycket större roll.

9. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Jag har en Pam 48 som jag stor trivs med, visst skulle jg kanske kunna ha än större modell, 42-44mm men jag tycker storleken 40 passar mina handleder. Jag var också inne på att skaffa mig än större modell på Pannan, men då jag provade 40 mm så tyckte jag den var helt perfekt i strl. Har ju Rolex sport modeller som är 40mm och dom sitter som gjuten på ärmen. Jag tycker nog du skall prova modellerna innan du köper dig en Panerai så du inte ångrar dig sedan.

oskarponken och kalufsen gillar detta.
  10. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Har en Omega Seamaster 300, så den kommer förmodligen att kännas "mkt" mindre.

11. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Riktigt fin är den! Allt blir så svårt när man ber och sedan får input från alla olika håll. Jag får helt enkelt testa mig fram :)

Affe gillar detta.
  12. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Det ligger väl en på Köp/Sälj nu, så det är ju bara att slå till! ;)

13. JayJay

JayJay Biskop

Vill du ha en 40mm så köp en. Jag håller förövrigt inte med om att alla klarar att bära upp en 44mm.

oskarponken, Ryttaren och easy rider gillar detta.
  14. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Har jag missat totalt, ska spana in!

15. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Är beredd att hålla med dig, men då jag inte testat än så vet man ju inte :)

16. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Iofs en 074 men 40mm... :)

17. Rille

Rille Präst

[​IMG][​IMG]

Här är min tidigare PAM48 :)

18. Rille

Rille Präst

Hade länk till, PAM50 kanske den heter då!

19. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Galet fin! dock tror jag att utan länk is the way to go, imo! :)

Rille gillar detta.
  20. kalufsen
    Trådstartare

kalufsen Präst

Såg den precis, charmen med PAM i min mening är enkelheten, den blev lite väl plottrig. Tackar väldigt mycket för tipset dock!

Mårtenssons ur Brookfield