• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad PAM 514

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Detta är en extremt lättburen 47 mm Panerai och en Panerai SKA vara 47 mm för så var det minsann i början, under det härliga 30-talet när italienska charmörer simmade omkring med dessa bojsänken på armen. Sen kom det än mer charmanta 40-talet när just denna modell utvecklades. Det årtiondet när de italienska gamängerna simmade omkring och minerade båtar i det klarblå medelhavsvattnet. 1940, årtiondet mellan wire lugs och det distinkta kronskyddet. Fasta bandhorn och den slimmade elegansen från en "vanlig" Radiomir, whats not to like?! Sandwich och datum på det för en fantastiskt cool klocka som också är ett riktigt statement. Wrist presence men understatedness i en allt annat än ambivalent kombination. Och sannolikt Panerais absolut mest bärbara allround 47 millimetare.

Nåväl, vi har tillsammans beslutat oss för att separera. Tråkigt men vi vet alla att saker händer och att en växer isär. Att kärleken tar slut och även om man kan tänka sig att träffas då och då för lite mys så är det ändå bäst med ett clean break, för båda.

Fullset minus den tredje boxen i wellpapp. Trälåda, svart papplåda, papper, manual, oem cracked calf läderband. Medföljer gör även ett 26/22 band från Manifattura Firenze samt förpackning till det, ett mjölkchokladfärgat krokoband 26/22 med rött foder sytt av Kay L på Kaystraps som är min goto leverantör av vettigt prissatta bespoke remmar samt ett härligt slitet ammo. En oem nyckelring aldrig uttagen ur asken slänger jag också med.

Just nu är vi på landet och är tillbaka i civilisationen om en vecka så jag bifogar de bilder jag har i telefonen. Mer bilder kan skickas/postas om en vecka om nöd och behov föreligger.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Uttagen december 2013 hos italiensk AD och är således fortfarande under garanti. Har normala skjortärmsmärken på boetten och en liten skråma på spännet. Inga konstigheter.

Pris och bytesvärde sätts till 50' ca med öppning för normalt prutande. Vad gäller bytesobjekt är jag rätt öppen men en reverso grande ultra thin eller en sexig kronograf eller.... kan funka. Eventuell mellanskillnad får då diskuteras såklart precis som slutpris.

Swish är en bra grej och f2f funkar i Stockholmsområdet, annars får vi komma överens om frakt. Retur inom 24 timmar om nåt gör köparen extremt besviken, ingen retur vid f2f.

/Kristofer
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    204.3 KB · Visningar: 89
Topp