Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

PAM512 - från AD eller gråhandlare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av lillebror, 15 september 2015.

1. lillebror
    Trådstartare

lillebror Torpare

Hej KS!

Efter timmar av läsande i kulissen så vill jag kliva fram och be om råd och hjälp. Jag har förstått att det här är lite som att be om hjälp med valet mellan Android/iOS, eller vad man ska svara när damen frågar vad man tycker om valet av klänning för kvällen... men jag försöker i alla fall.

Efter ett par billigare Seikos och vintage Omegas så har jag, via en period av suktande efter en Explorer I, fallit pladask för Panerais modell 512. 42mm passar mig prima och den går både att dressa upp och göra casual.

Nu står jag i den ekonomiska aspekten i genomförandet.
    Listpris på 66.500. Går att hitta hos gråhandlare runt 50.

Ni som varit med längre än denna novis på nyköp. Hur lågt "bör" går det att få en AD på denna klocka? Hur många procent extra är en AD-leverans värt? Tips på gråhandlare? Tips på AD utomlands?

Jag är inte rädd för att betala lite mer för att få den från en AD. Men 15-16 tusen är en ganska bra slant som skulle kunna läggas på service och nya läder.

Tacksam för all input i frågan som går att få från ett av dom trevligare och mer initierade nördforumen på nätet!

JFolkeG gillar detta.
  2. KenKun

KenKun Biskop

Brukar inte vara så lätt att få rabatt på Panerai, men säg att du får 10%, då är klockan fortfarande runt 9k dyrare hos AD jämfört med en gråhandlare.

I min värld är 9k rätt mycket pengar, pengar som kan gå till bättre saker. En till klocka, framtida service, något fint till donnan och kidsen?
    Ja, listan kan göras oändlig :)

lillebror och Pilot gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield