• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 'Panda' Longines Heritage Column Wheel Chronograph

joF

Panerai
Hej alla :)

Nu har man kanske gått och blivit galen.. men jag tänker sälja min fina kronograf.. Den får alldeles för lite uppmärksamhet eftersom jag är en sucker för min Pelagos :angel:

Nåväl, info om min klockan:

Köpt av mig på Rob E i höst/sensommar 2014. Således mycket garanti kvar. Allt är komplett och i bra skick. Finns vissa småmärken på undersidan av bandhornen efter bandbyte samt en liten repa som kommer på foto nedan mellan nedre bandhorn.

Klockan visas mer än gärna upp i Stockholm, Vasastan innan köp.

Allmän info om klockan:

Diameter:40 mm
Urverk: L688.2
Gångsreserv: 54 h

Mer om klockan, och kanske främst urverket finns att läsa bl.a. här: http://www.gmtminusfive.com/longines-heritage-column-wheel-chronograph-review/, urverket är alltså ett column wheel-verk utvecklat exklusivt för Longines.

Bilder:
3.jpg






5.jpg




7E487887-B7D5-4640-8F62-2D705E013BE8.jpg





98A17CDA-A94A-4324-BA40-0B49F58B6F35.jpg





b.jpg

Ett snyggt mesh medföljer!


DSC_0259.JPG





DSC_0260.JPG

Här syns repan. Svår att fånga på bild.


DSC_0261.JPG

Galet lume! Eller kanske inte, men bättre än inget :)

Bilderna är tagen under min ägandetid med de senaste bilderna tagna idag.

De band som medföljer klockan är:
Originalband
Mesh-länk som ses på bild 5.

Jag hade tänkt mig ett pris på 14 kSEK för den. Byten upp och ned kan vara ok vid rätt objekt.
Nypris: 25.9 kSEK

Säljer helst klockan F2F i Stockholm, men kan skicka på din bekostnad. Ingen retur eftersom klockan fortfarande har garanti kvar.

Hör av er med frågor! :cigar:

/joF
 
Topp