• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paneraiägarna går till attack!

san

Cartier
2-Faktor
Jag är själv lite smått sugen på en PAM 312 – en fantastiskt fin och relativt avskalad modell med både sandwich-tavla och automatiskt in-house-verk.

panerai-luminor_marina_pam_312.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Panerai - förstår inte hypen ;-)
.
.
.
.
.
.
Skämt åsido. Har försökt, men det funkar inte IRL för mig... Dessvärre.

Trodde faktiskt inte att Panerai skulle bli så stort, när jag först klämde på en tidigt 2002... Men stort har det blivit. På många sätt...

mvh A
 

paradis

Audemars
Oavsett vilket märke så tycker jag att 44mm är mycket stort. Man måste ha arm för att det ska sitta /se bra ut också.......:)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Hört från individ utanför intresset:
"Paneraj ..eh.. De är de som bara byter band hela tiden och håller på...va?" :)

(B t w good thinking Batman!)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Sluta bära kostym, helt enkelt.

... Eller kör på ändå!

Jag tror det var ett Rolexfan som satte definitionen på kostym-ur. Det kanske är därför Rolex oftast är så små. Kostymen vilar i garderoben så ofta det går. I sommar har det varit jeans-shorts, Radomiren och säckig linne-skjorta. Jag vill ha en klocka jag inte behöver ta av när jag badar. Siktet är inställt på en Panerai Submersible PAM00305?, 47 mm. Titan och nummiarband känns robust, som en maskindel. Några dagar kvar att drömma. Snart ska kostymen komma ut ur garderoben.
 
Topp