Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Panerai 232 till vrakpris

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tome, 24 april 2014.

1. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Såg precis en PAM232 på blocket för 22700:- Udda pris och framförallt sjukt billigt. Finns inte ett ex av den på chrono24 för under 2x det priset. Box och papper ser ok ut. Antingen sjunker PAM som en sten i pris på marknaden eller så är något osunt... Mejlade säljaren - får se vad svaret blir.

2. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Hmm.. Antingen har säljaren riktigt dålig koll på prisläget (liten risk) eller så är det scam (stor risk). Var försiktig!

ErikGBG gillar detta.
  3. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Såg med den. Han skriver även i sista stycket "upp till auktion". Känns lite lurigt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

4. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Google translate-texten ger tydliga scam-vibbar.

5. JaTack

JaTack Friends of KS

Kanske kör med mäklarstilen och sätter ett galet lågt utgångspris och hoppas på budgivning där någon blir allt för upphetsad. Låter dock inte helt reko!

Spencer gillar detta.
  6. Något är inte rätt, skulle vara väldigt försiktig och inte köpa den utan att först ha klämt och kännt, den är för billigt helt enkelt!

7. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Det står ju upp till auktion, vilket jag antar innebär att startbudet ligger där?

8. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    jag såg den och tolkade precis som Asplund, men annonsen ger för dålig vibbar..posta gärna i tråden om du får svar :)

9. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Inget svar än. Spär väl på era farhågor i inläggen ovan. Box och cert ser ju fina ut så om nåt är skumt så är det en bra replika, men den kan ju vara defekt - vem vet. Jag tolkade det inte som om man måste buda 40'+ för att få uret utan för 22,7' så är den din om ingen annan ger mer.

10. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tror på scam med stulna bilder.

vikgul, Jakobb och Maro gillar detta.
  11. Uffe

Uffe Biskop

Var försiktig

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Bildgoogla bilderna då. Lätt att kolla.

13. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sant. Men jag är på mobilen... :)

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Och jag på paddan. :D

per nordström och RobertD gillar detta.
  15. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Viktoria Ramona H svarade mig igår kväll med knackig svenska och nån story om flytt mellan Tyskland och Sverige. Vill minnas att jag sett en annan Panerai annons på Blocket av samma person härom månaden. Klart suspekt! Annonsen är iaf borta så nån blev för sugen och struntade i risken.

16. JaTack

JaTack Friends of KS

Tror och hoppas att den togs bort av andra anledningar, som blocket eller av den som lagt upp annonsen. Annars har någon gjort en bra eller jäkligt dålig affär!

17. Silverminken

Silverminken Präst

Från:
    Skåne
    Samma person som annonserade en Sea-Dweller härom dagen.

18. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Förstår inte varför ni ens mailar på annonsen.

konkas och Aquaracer2 gillar detta.
  19. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Why not? Det är ju inte direkt så att jag tänker slå till. Men jag blir iaf nyfiken på om det finns så bra kopior som på bilderna eller det var snodda bilder. Är alltid intresserad av att lära mig mer om replikor så jag inte åker på en nit i framtiden.

20. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Skkääm azz gvs

21. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    En gammal tumregel som fortfarande gäller: Låter det för bra för att vara sant så är det antagligen det.

Tome gillar detta.
  22. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Sen om det är värt att alltid släppa en schysst möjlighet för den verkar för bra för att vara sann är en annan sak. Som i Rossys AP-historia tex, ibland händer det ju faktiskt:)

23. Paneraiman82

Paneraiman82 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Mina vänner. Fick detta till svar:
    Hej,

Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till Augsburg , Tyskland för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.

Vänliga hälsningar,

24. alfgren

alfgren Biskop

SCAM!

Tome gillar detta.
  25. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Bakis idag eller? ;)

26. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Jag fick precis samma svar. Hon mejlade även igen trots att annonsen är borttagen. Fet scam!

27. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården

Hähä det är ju en skkääm!!

Apansson gillar detta.
  28. MickeG

MickeG Borgare

Från:
    Stockholm
    Sannolikheten att fynda en 232 för det priset är nog lika stor som att vinna högsta vinsten på lotto (om än existerande)!
    Var alltid superskeptiska vid annonser där det ska säljas extremt snabbt och till priser som är orimliga, vågar påstå att det är scam i 100% av fallen.

29. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har köpt en klocka på blocket ca 20% under marknadspris. Av en sk "motiverad säljare", dvs han hade spelskulder att betala. (Han berättade detta helt öppet under pågående affär)

30. alfgren

alfgren Biskop

Jidder om utlandsboende eller flytt
    Plötsligt behov att sälja
    Pratar i generella termer snarare än exakt objekt
    Kan inte visa bilder på exakt föremål
    Väsentligt billigare än alla andra

Allt sådant är tecken på scam

RobertD gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield