• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai 392

NDJD

Cartier
2-Faktor
Panerai 392 säljes
Fullset inkl ytterbox, cert och taggar.

Uttagen slutet på Augusti 2016 och jag är enda ägaren.
Skick: Mycket gott. Inga djupa repor utan endast en del ytliga märken på den polerade bezeln.

Listpris: 66 960 kr
Säljes för: 50 000 kr inklusive 2 x Assolutamente ( Brown/Beige samt Black/Ecru) värda 4800:- (köpta på Krons) samt ett ammoläder i utmärkt skick.
Klockan levereras på det alligatorband som följer med från butik. Eftersom jag snurrat på 4 olika band under klockans 7-månaders livstid är samtliga band i bra skick.
Spänne: 1 st Tang Buckle ( som följer med Alligator) samt att Ammolädret har ett eget no name-spänne.
Fördelen med Luminor 1950-serien är ju att det är otroligt enkelt att byta strap och spänne. Endast ett simpelt plastverktyg behövs och det finns ingen risk för repor. T.o.m jag fixar detta på under 2 minuter. Plastverktygen följer med i boxen.

Klockan finns i Stockholm och F2F-affär prioriteras.
Retur:
24h vid distansförsäljning. Ej vid F2F.
Betalning: Swish. Släpper ej klockan innan pengarna finns på mitt konto
Referenser finns under goodguys
Specs: ( Kopierade från Panerais hemsida)

  • Movement Automatic mechanical, P.9000 calibre, executed entirely by Panerai, 13¾ lignes, 7.9 mm thick, 28 jewels, Glucydur® balance, 28,800 alternations/hour. Incabloc® anti-shock device. Power reserve 3 days, two barrels. 197 components.

  • Functions Hours, Minutes, Small Seconds, Date
  • Case Diameter 42 mm, AISI 316L Brushed Steel
  • Bezel Polished Steel
  • Back See - through sapphire crystal
  • Device protecting the crown (Protected as a trademark) Brushed Steel
  • Dial Black with luminous Arabic numerals and hour markers. Date at 3 o’clock, seconds at 9 o’clock.
  • Water Resistance 10 bar (~100 metres)
  • Strap Alligator, Black, Ecru, 22/20 MM Standard

Jag är tyvärr en amatörmässig fotograf, men bjuder på några bilder nedan.
Har ni önskemål om mer info så vänligen skicka PM.

Box
20160830_195143.jpg


På Alligator

20160830_202038.jpg


20160909_073801.jpg


På ammoläder

20170222_164251.jpg


På Asso
Snapchat-2018386090.jpg
 
Topp