• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai 590 mot Rolex Prisbump!

Isac85

Cartier
Efter mycket velande har jag beslutat att det blir försäljning av min grymma Panerai, länksuget är för stort och i dagsläget ryms inte både och i klocklådan..Jag ska alltså köra som OWG är det tänkt!

IMG_2342.JPG


Klockan i fråga är den beryktade och fantastiska 590 modellen och dessutom från det första släppet på 1000 klockor som gjordes i Nordamerika (Q-serie). Betydligt fetare än den serie som släpptes senare worldwide kan tyckas.

IMG_2458.JPG


IMG_2375.JPG


PAM590 är en Luminor med Bettarini caset på 44mm samt med Panerais manuella in-houseverk P.5000. Detta ger oss 8 dagars gångreserv…8 DAGAR, fantastiskt skönt för en annan som glömmer att ta på klockan titt som tätt.

PAM590 har svart tavla med bruna målade index. Tavlan är grym med sin ”8 GIORNI BREVETTATO” skrift som en liten hyllning till märkets historia. Färger/skrift etc. gifter sig otroligt bra!

Klockan har genomgått garantiservice hos Panerai p.g.a. barnsjukdomar med P.5000-verket och går numera klockrent. Detta innebär också att garantin är förlängd med två år från och med april-16. Man kan alltså sitta lugnt i båten gällande servicebehovet.


Klockan är i bra skick. Det jag hittar är en liten ding på glasringen kl.11, dock inget man lägger märke till. Då klockan inte är brand new så finns det givetvis lite hairlines på glasring och case. Men i grymt skick overall

Det som medföljer är yttre box, inre box, putsduk, boettskydd, skruvmejsel, certifikat, stickers, manualer och servicepapper från Panerai (2016-04-29)

Medföljer gör även 2 st OEM läder: Assolumente (helt fantastiskt till denna klocka) och Distressed Calf, 2 st grymma canvas från AW Straps, ett läder från Italienska DiStefano och ett brunt läder från ML Leather

IMG_2440.JPG


Vid smidig och trevlig affär ingår även ett fantastiskt OEM Ponte Vecchio strap. Riktigt riktigt snyggt och skönt!



Sen var det ju det här med sizen. Kanske den största farhågan när jag själv stod i valet och kvalet och skulle bli med Panna. Jag ligger inte inne med några Stallonearmar och 44mm låter väldigt stort. Så är dock inte fallet, Iaf. inte Bettarinicaset som är lite tunnare än 1950 ditot. Klockan har en otrolig närvaro och sitter som gjutet på handleden. Så alla vi sparvhandledsinnehavare kan sluta noja och börja handla Panerai, för det blir faktiskt riktigt riktigt bra!


Pris (45.000kr) NU 43.000kr

Byten: Är endast ute efter att byta mot Rolex m. Länk! Bytesvärde beror på vad du själv anser att ditt bytesvärde är.

F2F möjlig i Skåne, gärna över en kopp kaffe. Tänk på att aktivera Swishgräns till rätt belopp innan mötet.
Kan skickas på köparens bekostnad och risk.
Ingen retur vid F2F-affär och enbart efter överenskommelse innan genomförd affär om klockan ska skickas.
IMG_2391.JPG

IMG_2393.JPG

IMG_2436.JPG
 
Senast ändrad:
Topp