• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Base Logo PAM00000

Hyperkub

Omega
Här är en välanvänd och mycket älskad Panerai Base Logo H-serie från 2005. Om du letar efter en klocka i perfekt skick så kan du sluta läsa nu, men om du som jag gillar att en klocka ser ut som att den faktiskt har använts och inte spenderat all tid i ett bankfack så kan du titta vidare.

Den har varit en ständig och pålitlig följeslagare sedan jag köpte den av en handlare 2013 i Frankfurt. Det finns som sagt en del spår av användning från många av jordens hörn, men den är aldrig polerad så om man skulle vilja få den att skina i nyskick så är detta säkerligen fullt möjligt. Mekaniskt sett känns den väldigt tight och fin. Jag har inte mätt någon dragning av tiden men jag har heller inte märkt av något större problem med gången. Orginalgummibandet har gått av men jag skickar med ett nytt icke orginal läderband som är inköpt här på forumet, samt ett grönt natoband. Det finns spår av det natoarmbandet på baksidan av klockan.

Jag är inte i behov av att göra mig av med den men suget efter att prova något nytt är för stort. Helst av allt byter jag rakt av mot en klocka i motsvarande skick, möjligen med lite pengar i mellanskillnad beroende på klocka. De jag är intresserad av är följande:

- Rolex Explorer I 36mm
- Tudor Submariner 79090
- Rolex Submariner 14060/16610 (Med en lite större bunt pengar i mellanskillnad. Men byter gärna även mot bara "ren klocka" utan armband, box, papper osv. Men någon form av äkthetsbevis vore ju bra..)
- Omega Speedmaster Pro


Annars kan jag sälja klockan som den är för 27500. Då finns det pengar kvar till polering och service om man skulle vilja det, och ändå vara en av de absolut billigaste i världen..

Jag finns i Göteborg och gör helst eventuell affär face-to-face och via Swish om det involverar pengar. Handlare som gör inbyte och har något av intresse kan också höra av sig.
Retur om ej äkta.


25ge8ur.jpg

33uv793.jpg

10pt1dk.jpg

35d3wch.jpg

2n0lqx3.jpg

eg20iq.jpg
 
Topp