Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Panerai Bronzo

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lunkan, 14 september 2013.

1. Lunkan
    Trådstartare

Lunkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tjena medlemmar!

Jag har börjat intressera mig mer och mer för Panerai och tycker deras bronsmodeller är så schysta!

Funderingar:

1. Lukten av brons, som jag för övrigt gillar, tror ni den kommer märkas?
    2. Man brukar säga att vintage subbar får solblekt tavla och visare mm, men stålet förblir det samma förutom dings osv. Men brons, kommer den skifta färg med åren typ som man ser gamla bronsföremål? Vilket skulle vara jäkligt schyst tycker jag :)
    3. Brons i övrigt, är det reptåligt? Någon expert som kan säga?

Ni som känner mig vet att jag redan klarat av boettmaterial i stål, keramik (Hublot Ice Bang), tungsten (Hublot Aero Bang) och kolfiber (AP ROO Bumblebee). Känner att det är dags att prova nästa steg i klockinovationerna :)

Lite bilder gör alltid texten lite roligare..

Donkii gillar detta.
  2. carlanton

carlanton Biskop

Grejen med brons är just att det utvecklar patina. En del tycker det är kul, andra tycker att det ser äckligt ut.

Icaras, Dixie, SenorE och 1 annan gillar detta.
  3. Lunkan
    Trådstartare

Lunkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gillart!
    Har det någon påverkan på urverk osv då materialet föråldras?

4. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Har själv en Helson i brons. JA, den luktar brons. Den kommer patineras med tiden. Brons är förhållandevis reptåligt.

5. Sir_Pierre

Sir_Pierre Bonde

Från:
    Malmö
    Dom måste inte se ut som exempelbilden ovan.
    Vill du hålla din klocka utan patina så håll den ren och torr bara. Inte svårare än så.
    Folk som redan har sån patian som på bilden ovan är dom som haft sina klockor i saltvatten just för att få fram looken

masterkiller gillar detta.
  6. Kson

Kson Friends of KS

Inte kul...

plexan gillar detta.
  7. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Tungsten är ett svenskt ord för grundämnet volfram, som jänkarna tog till sig och sverige sedan slutade använda.

För att inte bara vara OT dryg:

Gillar brons boetter men verkar som om många som har dom satsar lite hårt på att snabbt få fram en patina. Normal användning ger däremot en skön stil på dom. (Väl använda jeans Vs Trashy förslitna WT diton typ...)

Lunkan gillar detta.
  8. DavidS

DavidS Torpare

rel. ascool är dykarna i brons! blev det ett köp?

9. Lunkan
    Trådstartare

Lunkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nä tyvärr, bidde Rolex och AP istället :)

Mårtenssons ur Brookfield