• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai - En lång resa

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag sitter på tåget och läser denna underbara tråd. I mitt tycke, är det bruna armbandet ett optimalt komplement till det svarta som följer med. Jag är själv i köpartagen av en 512. Tankekonkurrenten är en mycket lik modell men i titan och guldvisare. Har tyvärr inte sett den i verkligheten. Är det någon som vill sälja så hör av dig. Jag har provat den på nymans och gillar storleken och den förhållandevis tunna modellen. Undrar vilken 512 här som satt på min arm? Tack för ett bra reportage. Det håller än.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så här 1,5 år efter trådstart undrar jag om det finns någon till salu? Är inte 1,5 års ägande väldigt lång tid?
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Så här 1,5 år efter trådstart undrar jag om det finns någon till salu? Är inte 1,5 års ägande väldigt lång tid?
Nej man vill bara behålla den.....riktigt trevlig klocka...och lättburen för att vara 42mm!
image.jpeg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Nej man vill bara behålla den.....riktigt trevlig klocka...och lättburen för att vara 42mm!
image.jpeg

Grym bild! Jag kan bara inte bestämma mig... Är det en dress eller casual stil på den? Eller är den så pass bra att den är all around.. Då måste jag ordna budget till en ny kategori i lådan...:D
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag försöker förstå skillnaden på urverken mellan 512 (caliber 999), 574 (caliber 1000) och så har det kommit ytterligare en variant med en ickecentrerad rotor. Det skiljer mycket i pris på dessa tre och jag vet inte om det är stor skillnad på urverken. Själva tavlorna är hyfsat lika, såvitt jag förstår. Jag är också sugen på de utgångna pam49 och pam51 med vita tavlor och länk. Precis som jag trodde jag stakat ut vägen släpper de en vit Radiomir. Det här är inte hälsosamt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag försöker förstå skillnaden på urverken mellan 512 (caliber 999), 574 (caliber 1000) och så har det kommit ytterligare en variant med en ickecentrerad rotor. Det skiljer mycket i pris på dessa tre och jag vet inte om det är stor skillnad på urverken. Själva tavlorna är hyfsat lika, såvitt jag förstår. Jag är också sugen på de utgångna pam49 och pam51 med vita tavlor och länk. Precis som jag trodde jag stakat ut vägen släpper de en vit Radiomir. Det här är inte hälsosamt.
Hahaha så är det i världen med Panerai. Man hittar något, bestämmer sig, så dyker någpt annat upp.

Som du säger så skiljer det mkt i pris. Vet inte heller om det är värt det..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nymans verkar inte veta så mycket mer tyvärr. Urverket 999 heter, om jag ska vara riktigt noga, 999/1. Finns det då ytterligare ett urverk som heter 999/2 och varför görs bara 999/1 i ett år innan det byts ut till ett som heter 1000? Någon skillnad måste det ju vara, men är den så stor så jag ska lägga någon vikt vid det? Lite rörigt är det.
 
Topp