• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai - för stor för mig?

David74

Omega
Har alltid gillat Panerai men alltid utgått från att de är för stora för mig, då jag har ganska smala handleder. Bestämde mig i alla fall för att gå in på Nymans och se om de verkligen är för stora. Killen på Nymans tyckte inte det men det är ju lite hans jobb att tycka att den var skitsnygg på mig. Nå väl skulle vara kul att höra några uppriktiga åsikter, för stor eller inte?
u4eba3yv.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Den är stor. Om den är för stor bestämmer bara du. Vilken diameter är det där? Och vad har du för handledsmått?

Men det är alltid svårt att bedöma wristshots. Ta en bild i spegel på distans för en mer rättvis bild.
 

JayJay

Rolex
Omöjligt att avgöra utifrån den bilden. Tyvärr. Dock handlar det till syvende och sist om hur DU känner. Pröva igen... det tar ofta några provomgångar innan man blir bekväm med att gå upp i storlek.
 

David74

Omega
Det stämmer gör en väldig skillnad med avstånd.

Det var 44mm som jag provade. Känner att ska jag ha en Panerai ska den vara 44 annars får det vara.

Jag tyckte själv att den kändes som den var nära gränsen. Får nog prova ett par gånger till innan jag kan bestämma mig.

Otroligt vad man snabbt får kloka synpunkter här. Tror jag kommer trivas.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det stämmer gör en väldig skillnad med avstånd.

Det var 44mm som jag provade. Känner att ska jag ha en Panerai ska den vara 44 annars får det vara.

Jag tyckte själv att den kändes som den var nära gränsen. Får nog prova ett par gånger till innan jag kan bestämma mig.

Otroligt vad man snabbt får kloka synpunkter här. Tror jag kommer trivas.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

En panerai ska inte vara liten heller :)
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
+Att den "ska" väl vara lite högre upp på armen? Som i Davids bild! Då ser den nog rimligare ut om du tvivlar! Svinfet, dock poppis på andrahandsmarknaden, kanske ska kika lite där innan du köper nytt.... dock föredrar jag 111:n... tycker inte datumbubblan är särskilt snygg på den...
 

Marckus

Panerai
Skit i hur det ser ut om du gillar klockan. En panna är stor och så är det med det...Flyger lika bra på dig som någon annan.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Om DU tycker att den passar och är snygg så kör på!
Det är ju trots allt du som ska njuta av den :D
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Somliga kommer alltid tycka att din klocka är för stor/liten/blank/gubbig/tjejig/prålig/billig, osv. Det är bara du som kan avgöra om den känns rätt eller inte.

Känns det rätt i magen när du har den på armen, men du oroar dig över vad andra ska tycka = kör!

Är det en klocka som du tycker är cool på bild eller på andra, men som inte känns rätt i magen = avvakta!

/Robert
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
När bandhornen hamnar utanför handleden så är det alldeles för stort enligt mig.
Säger dock inte att det är så på dig, utan fotot kan ju luras lite.

Panerai har ju sin identitet i stora klockor, men funkar inte på mig oavsett tyvärr. 44mm, alltså. Aldrig testat mindre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När bandhornen hamnar utanför handleden så är det alldeles för stort enligt mig.
Exakt vad jag skulle säga. Förutom att det ser löjligt ut så sitter klockan inte rätt om bandhornen går utanför handleden, vilket gör att den sitter obehagligt. Inget man tänker på vid en snabb provning, men under ägande kommer man upptäcka/uppleva det rätt fort. Om det gäller klockan på bilden däremot är svårt att se från en bild.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Exakt vad jag skulle säga. Förutom att det ser löjligt ut så sitter klockan inte rätt om bandhornen går utanför handleden, vilket gör att den sitter obehagligt. Inget man tänker på vid en snabb provning, men under ägande kommer man upptäcka/uppleva det rätt fort. Om det gäller klockan på bilden däremot är svårt att se från en bild.

Lite beror det på hur boetten är formad. Sitter klockan väldigt platt på handleden, så är det som gjort för skavsår. AP Divern var lite sån för mig. Är övertygad om att t.ex en Rolex Deepsea hade varit bekvämare, mycket tack vare hur bakboetten lyfter klockan lite från handleden.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
En panna ÄR stor, problemet är väl typ om bandhornen sticker ut. Men kolla på den på lite håll. Snyggare klockor är svårt att hitta.
 
Topp