• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Luminor 590 *Bildbump*

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill ha något annat, och detta något är tråkigt nog inte en Panerai. Så, därför säljer jag min Panerai PAM590.
Av alla Paneraier jag har haft. ( Jag har bara haft en. ) Så är detta den jag uppskattat mest!

8 Dagars gångreserv betyder att du kan skruva upp den, och glömma den en vecka, och den tickar fortfarande. bra va?
Texten kl 3 har en text som betyder ”8 dagars patenterat” Ett hommage till 1950-tals paneraier med Angelus verket.
Och du får garanterat likes av denna, och respekt av paneristis!

Detta är den serien som gjordes för den Amerikanska marknaden, så det finns bara 1000 ex, i hela världen. Och nu är en av dessa till salu!
Det gjordes en till serie för resten av världen senare, men den är inte lika cool som denna.

Klockan går som den ska, manuellt uppdrag som är lent och jämnt.
Eftersom det är en panerai, och de kör inte centrum sekundvisare, utan en sekundvisare kl 9. Så är den lite lurigare att mäta. Men den går den ca +- 5-6 sekunder per dag. Vilket betyder att om du nu följer klockan slaviskt kommer du alltid, förutsatt att du ställer den då och då. Alltid vara i tid. bra va?

Och om du är generellt orolig över hur små klockor kan och kanske är idag, så behöver du inte vara det med denna! den mäter nämligen 44 MM, och om du skulle känna behovet att veta vad klockan är under natten, men vill inte kolla i mobilen. ( Alla vet ju att det är som att stirra rakt in i solen.) Så har du med panerai en fackla som lyser genom allt!


Nu till skicket; skicket är som sig bör på en 2-åring, några hairlines, men i bra skick annars.
Dock har den ett par repor på baklocket. De syns knappt när man tittar. Och de märks inte när man bär den, men de finns där när man letar.

Mina första intryck + paketöppningen: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-panerai.47085/

Till Paneraien kommer allt som ska följa med. Två läderband alá Panerais egna. En skruvmejsel för att byta bandet, lådor och boxar. bilden förklarar det rätt bra.
Den omfattas fortfarande av Panerais world wide garanti.

Nu till snabb info & den tekniska informationen.

1000 ex producerat för den amerikanska markanden. Detta är nr 29.
44 mm
8 dagars manuellt verk
Målad tavla
2 läderband. Ett Assolutamente mörkbrunt/beige 24/22 MM och ett svart "destoryed" läder 24/22 MM på det också.
Nästintill fullset med alla boxar, 2 oem band osv, dock utan gummicaset.

Pris/bytesvärde:
60 000 kr. Nu: 58 000 kr Nu 56 000 kr
Alternativt byte mot Rolex SubC eller något annat, testa!

Utskällningar, bud och liknande samt mer bilder; PM.

Föredrar F2F inom stockholms-området. Men kan självklart skickas.
Retur: 24 timmars retur gäller efter mottagande. Frakt bekostas av köparen.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/floduttern.24243/

FullSizeRender-5.jpg
IMG_8803.JPG
IMG_8938.JPG

IMG_9595 copy.jpg
IMG_8941.JPG
IMG_8949.JPG
IMG_8956.JPG
 
Senast ändrad:
Topp