• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Radiomir - PAM00062 - 40mm - 18k vitt guld - SEK 87,500

zebbo_apa

Omega
IMG_4621.JPG


SÄLJES:

PANERAI RADIOMIR - PAM00062 - 40MM - 18K VITT GULD

Levereras helt komplett med ytter- samt innerbox, instruktionsmanual, garanticertifikat, kronometercertifikat osv. samt två alligatorband (bägge original) tillhörande just denna modell (21/18), ett svart med stickning ton-i-ton och ett mörkbrunt med elfenbensvit stickning.

Detta är en C-serie, vilket således gör den till ett av endast 500 (#162) exemplar från Panerais originalutgåva av modellen från år 2000. Det speciella med just det här objektet är dessutom att klockan inte hämtades ut förrän 2008, så skicket är fantastiskt.

Klockhuset och törnlåset är i solitt 18k vitt guld medan samtliga tre visare är i roséguld.

Urverket är automatiskt = Panerai OP VII cal, baserat på Zenith Elite 680 vilket gör uret extra tunt, och kan skådas genom den transparenta "case-backen" - Gångreserv: 55h - Juveler: 26

Uret fick en fullständig invändig service av auktoriserad urmakare (polering ej nödvändigt) så sent som september 2016, och är således i ett absolut toppskick.

PRIS: SEK 87,500 (men kan EVENTUELLT justeras NÅGOT vid en förbaskat smidig affär :)) - Den BILLIGASTE som funnits till försäljning senaste halvåret på Chrono24 ligger på över SEK 95,000, men då utan originalband och ej en C-serie.

Andra objekt som dellikvid kan i vissa fall accepteras och diskuteras, men då med fördel Rolex (ex. 114270/14270, 116234 (svart) eller 16622) alt. någon form av Breguet Classique, så gör ett försök ;) Jag är dock inget fan av feta dinkor, så har mycket svårt att se att jag skulle vara intresserad av något över huvud taget som är över 40mm.

Referenser: Har en fullklottrad referenstråd på ett annat klockforum, till vilken URL kan lämnas på begäran.

Jag och klockan finns i Stockholm, och kan visas upp över en kopp kaffe uppe på mitt kontor vid Norra bantorget/Drottninggatan alt. Birger Jarlsgatan.

Första kontakt via mail = [email protected]

Svarar gärna på frågor och/eller skickar över fler bilder.

Swish is the new king - Givetvis kan klockan skickas till andra delar av landet mot förskottsbetalning, och då kan jag stå för frakt (Postens Värde) - Har hanterat "distansköp" på detta vis vid ett par tillfällen tidigare som säljare, och känner mig säker på att köparna i dessa fall har uppfattat hanteringen från mitt håll som mycket smidig och professionell.

Retur enligt ÖK.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp