• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai Submersible PAM305 vs Rolex Deepsea D-blue

Scipio

Patek
2-Faktor
Vilken ska jag välja? Skriv inte bara x eller x utan ge mig argument. Jag tycker D-blue är mycket snygg och jag vet att det är en bra klocka, snygg med gummiband, men PAM305 i titan är ett verktyg med en design som slår allt och är robust. Det jag har emot Rolex är att alla vet vad det är, medan Panerai Submersible 47 mm är mer statusdiskret. Jag gillar klockor, men har inget behov v att skylta med att ja tagit mig råd att köpa en väldigt dyr klocka. Rolex kostar 94000 kr och Submersible 68000 kr. Prisskillnaden bryr jag mig inte om, det viktiga är att jag får rätt känsla när jag burit den ett tag. Jag provade båda igår och de känns bra båda två på olika sätt. Vilken skulle du valt och varför?
PAM00305.jpg
2880753gross.jpg
2933880b.jpg
2933880b.jpg
2880753b.jpg
 

Galaxy

Rolex
Deepsean tycker jag. Avskydde den i början, men efter att ha sett fler och fler bilder har jag börjat tyckt om den. Pannan hR en lite för "rough" look för min smak. Personligen tycker jag dock båda är för stora, men Deepsean av dessa. Du har inte funderar på den nya Deepsea 4000 från Basel som är 40mm?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Den där pannan är ju tokfet och lite mer udda. Sålänge du är bekväm med att bära 47mm.

Oavsett vad du väljer så är det en bra klocka du köper. Men får känslan av att du lutar åt Panerai när jag läser ditt inlägg. :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Fast de två sidobilderna på PAM är inte på 305 utan 194 tror jag den heter. Den är fetare och tät till 1000 m medan 305 är en trehundrametare. Jag skulle gått på Panerai men inte 305 utan någon av de limiterade tusenmetarna!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Rolexen hade jag valt pga av att den är klart snyggare. Gillar inte alls PAM. Men det är ju du som ska välja o det känns väl lite som du lutar åt PAM hållet va? ;)
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Är du bekväm med 47mm så ta Pam! Personligen gillar jag Panerai betydligt mer än Rolex, kanske lite som du säger att det det inte är så många som känner till märket. Har själv haft 111an i två omgångar o retar mig varje gång att jag gjort mig av med den. Det är grymma klockor o kör du dessutom titan så blir det inte fullt så mkt att ha runt handleden!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack för alla inputs. Jag tänker mig in i att snart sitter jag på ett ålderdomshem. Armen har blivit rynkig och musklerna är borta. Rolex deepsea d-blue är så tung att jag inte får kaffekoppen till munnen, Panerai Submersible 47mm är så stor att jag inte får ner handen i kakburken. Jag måste nog tänka till här. Nu fick jag dessutom ännu fler tips så beslutsångesten hårdnar allt mer.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Rolexen hade jag valt pga av att den är klart snyggare. Gillar inte alls PAM. Men det är ju du som ska välja o det känns väl lite som du lutar åt PAM hållet va? ;)
Det är PAM jag suktat länge efter nu så den har mognat och jag känner fortfarande att pulsen höjs när den kommer på armen. Det var en tillfällighet att jag fick prova deepsea som födde beslutsångesten. Jag ska nog ta det lite lungt och titta på fler Submersible-modeller.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det är PAM jag suktat länge efter nu så den har mognat och jag känner fortfarande att pulsen höjs när den kommer på armen. Det var en tillfällighet att jag fick prova deepsea som födde beslutsångesten. Jag ska nog ta det lite lungt och titta på fler Submersible-modeller.
Och det är en uttalad dykare du ska ha? Annars säljer Micke G (?) ett par riktigt fina radiomirs här på KS. Och det finns ju andra härliga 47:eek:r...
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag gillar vacker yta. PAM305 har uppenbarligen fått en rejäl omgång av the ugly stick och dessutom saknar den charm helt. Oförlåtligt. Deepsean är kanske inte en designmässig triumf men den är sympatisk med sina färger. Go for :rolex:
 
Topp