• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai Submersible PAM305 vs Rolex Deepsea D-blue

UNO

Panerai
Tjena

Har du kollat in

Pam364
5u8a5y6y.jpg


och

pam569
py5e9ape.jpg
?

569:an är bra jäkla cool

569 och andra felvända Panerai är xtra grymma.
Roligt att ha något annat än Rolex Sub/GMT !
 

Mattan

Panerai
Deepsean av dessa två, tror den håller i längden utseendemässigt samt att den har länk!
Annars hade jag helt klar valt nya seadwellern över deepsean, grrrymt snygg och en riktig toolwatch.
 

Vesper

Rolex
Pannan, inte den snyggaste i min mening. Men mellan dessa två blir det ändå pannan. Länken på Rollen är alldeles för klen för storleken sen tycker jag att tavlan känns liten i jämförelse med boetten.
 

Wristwatch

Breitling
Vilken ska jag välja? Skriv inte bara x eller x utan ge mig argument. Jag tycker D-blue är mycket snygg och jag vet att det är en bra klocka, snygg med gummiband, men PAM305 i titan är ett verktyg med en design som slår allt och är robust. Det jag har emot Rolex är att alla vet vad det är, medan Panerai Submersible 47 mm är mer statusdiskret. Jag gillar klockor, men har inget behov v att skylta med att ja tagit mig råd att köpa en väldigt dyr klocka. Rolex kostar 94000 kr och Submersible 68000 kr. Prisskillnaden bryr jag mig inte om, det viktiga är att jag får rätt känsla när jag burit den ett tag. Jag provade båda igår och de känns bra båda två på olika sätt. Vilken skulle du valt och varför?
PAM00305.jpg
2880753gross.jpg
2933880b.jpg
2933880b.jpg
2880753b.jpg
Rolex deepsea, alla dagar i veckan!!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Pannan alla dagar i veckan, svårt för blå Deep sea (på bild iaf, kanske bättre irl). Men gillar pannan mer ändå :)
 
Topp