• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai

Kul med alla era tankar!
hur ser ni på titan modellerna 176-177?
är de mycke känsligare med titan?
Har själv en 177:a och visst väger den lite mindre än stålvarianterna och saknar blankheten likaledes men jag älskar den likförbannat.
uheguve3.jpg
 

ranepaj

Omega
Mitt tips är att sikta på en 112a om du vill ha den cleanaste (i mitt tycke snyggaste) pannan, men om du promt måste ha en sekundvisare så kör en 111a, denna 112a är väl Frykens gamla och du kanske kan pruta lite....

http://www.uretvintage.se/panerai-historic-luminor-base-pv-21682.html
Lånar, liksom flera andra, tråden en snabbis! Vet du någon som är lik 441 fast inte lika dyr? ;) Älskar den svarta keramiken, men den kostar för mkt helt enkelt...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor

danne10

Panerai
2-Faktor
jag vet inte skillnaden i vikt mellan dom, men för mig kändes det ganska tydligt, jag har bara ägt stål Panerai men lånade en titan variant ett par dagar men trivdes inte riktigt med den, delvis pga vikten..

smaken som baken :)

// Danne
 
Topp