Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Panerai

Diskussion i 'Diskussion' startad av BjörnMF, 2 december 2015.

1. BjörnMF
    Trådstartare

BjörnMF Torpare

Hej!

Jag undrar om det är möjligt att köpa till en stållänk till en Panerai PAM104 och om det går vad skulle det kosta ungefär?

/Björn

2. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Dessvärre går det inte att eftermontera länk på the Panerai-modeller som inte levererats på länk från fabrik.

Du hittar mer info i Panerai-tråden där ämnet lyfts ett par ggr

joca gillar detta.
  3. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Funkar det tvärt om att byta till käder på en köpt med länk? @Wi

4. hook

hook I'm user not a dealer!

Ja de funkar!

Wi gillar detta.
  5. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Inte oem länk då dessa kräver notch i boetten. Kanske kinesisk eftermarknad kan passa men det rekommenderas inte. Provade min 510 på mesh i tre sekunder innan den åkte av, Pam ska ha läder! :)

6. Veratio

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Hmm... Jag undrar om det verkligen stämmer? Jag hade en 104 för många år sedan och då var jag inne på Nymans och frågade om stålbandet, fick en svindyr quote och valde bort det. Men det funkade då.... Och när jag söker på panerais hemsida finns det tre olika stålband som val "metal" när man söker på armband till just 104an?

Men jag kan ha fel!

7. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Ha! Underbart! Dom där italienarna asså.. *skakar på huvudet och ler*

yonsson gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Låter ju jäkligt märkligt och som en puckad konstruktion.

9. stoffe56

stoffe56 Stadsbo

Det funkar med OEM länk men då krävs att du sätter på andra ändlänkar som kan vara lite svårt att få tag på idag men du kan alltid lägga in en wtb på paneristi.com kan finnas någon som har o vill sälja annars kan du köpa en aftermarket den funkar rakt av och du får den för under tusingen.
    Jag la ett tunt tunt lager med vattenbaserad transparent silikon på ändbitarna för att slippa skav på boetten som syns på bilden med 90an så sitter länken supertajt o fint utan att skava på boetten tack vare silikonet.

Aftermarket länk.

Här har jag länken på en PAM90 funkar superfint

Josef B gillar detta.
  10. stoffe56

stoffe56 Stadsbo

Här är en bild på en PAM106 som jag haft där man ser urtaget i bandhornen för tapparna på länken.

Veratio, Wi och MKRGG gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield