• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_0211.JPG
IMG_0208.JPG

112 är jäkligt bra ändå!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Hmm hjälp mig. Någon postade bild på blått läder för någon vecka sen och länkade till webshop.. hittar inte den posten igen. Anyone?

Kan ha varit blått mocka kanske?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag blir ändå mållös.. men vad 17 hade övriga förslag att göra med en fjäder som ska låsa fast bandstiftet???

Fan vad surt. Fick du nått pris på om de bara fixar det som verkligen är trasigt. Verkar ju som om de slänger in en massa extra nice to have men som kanske egentligen inte behövs. Och hur kan detta ta 4-6 månader?!

En liten update... Efter mycket väntande och följdfrågande så är läget följande.. Tryckknappen kunde faktiskt lagas bara den, till en kostnad av 2800:-. Då jag missuppfattat vad som gjordes förra året, trodde det var en helservice men det var enbart täthetsservice som gjordes. Med detta i åtanke så accepterade jag att de gör en service när den ändå är på plats. Fick servicekostnaden rejält sänkt på grund av att klockan är relativt ny. Skippade poleringen dock. Det tråkiga är bara att jag nu måste vänta 10-14 veckor på en nyservad tryckknappslagad Panna..
sen kan man ju undra varför servicecentret plockar isär en klocka och kollar servicebehovet när man skickat ner den för en specifik reparation som är på utsidan..
Lite som att Volvo skulle helserva min V60 för att dörrhandtaget lossnat. Men jag är trots allt betydligt gladare nu än tidigare. 14 veckor går ju ....snabbt....:-/
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
En liten update... Efter mycket väntande och följdfrågande så är läget följande.. Tryckknappen kunde faktiskt lagas bara den, till en kostnad av 2800:-. Då jag missuppfattat vad som gjordes förra året, trodde det var en helservice men det var enbart täthetsservice som gjordes. Med detta i åtanke så accepterade jag att de gör en service när den ändå är på plats. Fick servicekostnaden rejält sänkt på grund av att klockan är relativt ny. Skippade poleringen dock. Det tråkiga är bara att jag nu måste vänta 10-14 veckor på en nyservad tryckknappslagad Panna..
sen kan man ju undra varför servicecentret plockar isär en klocka och kollar servicebehovet när man skickat ner den för en specifik reparation som är på utsidan..
Lite som att Volvo skulle helserva min V60 för att dörrhandtaget lossnat. Men jag är trots allt betydligt gladare nu än tidigare. 14 veckor går ju ....snabbt....:-/
Surt att det ska ta sån tid :banghead:
Du är ett levande bevis på att man bör äga minst 2 st Panerai, så man aldrig står utan :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
En liten update... Efter mycket väntande och följdfrågande så är läget följande.. Tryckknappen kunde faktiskt lagas bara den, till en kostnad av 2800:-. Då jag missuppfattat vad som gjordes förra året, trodde det var en helservice men det var enbart täthetsservice som gjordes. Med detta i åtanke så accepterade jag att de gör en service när den ändå är på plats. Fick servicekostnaden rejält sänkt på grund av att klockan är relativt ny. Skippade poleringen dock. Det tråkiga är bara att jag nu måste vänta 10-14 veckor på en nyservad tryckknappslagad Panna..
sen kan man ju undra varför servicecentret plockar isär en klocka och kollar servicebehovet när man skickat ner den för en specifik reparation som är på utsidan..
Lite som att Volvo skulle helserva min V60 för att dörrhandtaget lossnat. Men jag är trots allt betydligt gladare nu än tidigare. 14 veckor går ju ....snabbt....:-/
@RicVin perfekt läge nu, dags för en till Panna!!!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_7118.JPG

IMG_7119.JPG

Slö surfa som vanligt och hitta den här trevliga pam 80 i vit guld som jag aldrig sett förut, 42 mm safir 160 ex blå tavla år 2001. Pris för mycket antar jag...
Det mest spännande enligt min mening är att det är en deadbeat eller independent som panerai kallar det.
Jaja inga panerai dna men jag hade iaf inte tackat nej!
 

kmg

Patek
2-Faktor
IMG_7118.JPG

IMG_7119.JPG

Slö surfa som vanligt och hitta den här trevliga pam 80 i vit guld som jag aldrig sett förut, 42 mm safir 160 ex blå tavla år 2001. Pris för mycket antar jag...
Det mest spännande enligt min mening är att det är en deadbeat eller independent som panerai kallar det.
Jaja inga panerai dna men jag hade iaf inte tackat nej!
Independent, nu får du/övriga gärna upplysa mig. Aldrig hört talas om :/...
Edit: borde jag veta detta?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Independent, nu får du/övriga gärna upplysa mig. Aldrig hört talas om :/...
Edit: borde jag veta detta?
Jag har inte gjort hela min läxa dvs har inte så mycket mer info ...skall se om jag hittar sidan igen som jag läste!

Edit:
Description
The 2001 Radiomir Independent PAM 80 uses a hand-wound movement by Chézard caliber 7400 with independent 'dead beat' central seconds hand.
 
Senast ändrad:

danne10

Panerai
2-Faktor
You wish..(jag med..) @Porsan s guldtacka hade ju varit något. Synd bara att den är så jävla liten...;-) Å andra sidan är jag ju på jakt efter en julklappsklocka till frun.. Kan ju köpa den och när hon säger att den är för stor så tar jag den....:)
Jag är också sugen på den, men osäker på 42mm, uppsidan är väl den skulle kunna dubblera som dressare..hmm
 
Topp