• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tjabo

Rolex
2-Faktor

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag kanske är ensam om detta, men tycker fan den nya Bronzon är snyggare än de gamla. Tycker blått funkar perfekt med brons, precis som med Oris Carl Brashear.
Du är allt annat än ensam; blått och brons gifter sig alldeles ypperligt; tycker den är klart bättre än de tidigare två! Dessutom slipper man PR-indikatorn på framsidan som 507 har :cigar:.
Lägg till att urverket är lite uppdaterat och tunnare...
 

azcii

Patek
2-Faktor
Du är allt annat än ensam; blått och brons gifter sig alldeles ypperligt; tycker den är klart bättre än de tidigare två! Dessutom slipper man PR-indikatorn på framsidan som 507 har :cigar:.
Lägg till att urverket är lite uppdaterat och tunnare...
Precis, hade faktiskt inte ändrat någonting med den även om jag kunde. Den är verkligen perfekt.

Om den kommer ligga runt 15k euro kan man nog trots det höga priset vara rätt säker på att man inte kastar bort sina pengar när man köper den. Tror detta snarare kommer leda till att de två tidigare iterationerna kommer gå ner i pris något.

Jag litar på att du klipper en Palle, så får jag nöja mig med att klämma på framtida GTG:er :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Precis, hade faktiskt inte ändrat någonting med den även om jag kunde. Den är verkligen perfekt.

Om den kommer ligga runt 15k euro kan man nog trots det höga priset vara rätt säker på att man inte kastar bort sina pengar när man köper den. Tror detta snarare kommer leda till att de två tidigare iterationerna kommer gå ner i pris något.

Jag litar på att du klipper en Palle, så får jag nöja mig med att klämma på framtida GTG:er :)
Måste bara få tag på en också.. :nailbiting:
..och isf kränga andra klockor :nailbiting:
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Priset på 671 enligt soalfb på IG, han som driver horobox

Screenshot_20170116-194646.jpg
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Någon som sitter på OEM band som inte används eller har tips på vart man bör vända sig (om man inte vill köpa nytt då förståss :))? Söker 24/22 mm till 112:a.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Puristerna verkar gå bananas pga en till Bronzo.. :D
Haha, hell yeah. De som köpte den första blev galna när den andra kom. Nu är även de som köpte den andra galna för att den tredje kommer :D

Edit: förmodligen är de lite extra arga för att 671 slipper powerreserven på framsidan och har en färg som gör sig ännu bättre till brons än deras "gamlingar" också ;)
 

marlun

Rolex
Puristerna verkar gå bananas pga en till Bronzo.. :D

Haha, hell yeah. De som köpte den första blev galna när den andra kom. Nu är även de som köpte den andra galna för att den tredje kommer :D

Edit: förmodligen är de lite extra arga för att 671 slipper powerreserven på framsidan och har en färg som gör sig bättre till brons än deras "gamlingar" också ;)
Helt rätt av Panerai att scama sina fanboys!! ;)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
@Palenkovich Angående 671.

"The issue for you, suddenly-desire-stricken-watch-lover-and-future-Paneristi, might be getting your hands on one. Rumours abound that the 1000 pieces are already allocated. We suggest you call and cozy up to your nearest Panerai dealer right now."

http://timeandtidewatches.com/list-...day-one-of-sihh-2017-and-what-they-represent/
Mm, är helt galet (iofs som förväntat). Jag har lagt ut krok hos AD och hos en boutique. Nu är det bara att hoppas. Ad:n själv tror inte att de kommer att få någon, trots att de är stora. Boutiquen skrev jag till redan 13 dec men fick redan då höra att jag inte var först.. Skrev igår igen, men ännu inget svar. Är tyvärr synnerligen skeptisk till huruvida jag kommer lyckas knipa en :(

Edit: Kollegor till killen jag har kontakt med hos AD:n skulle återvända från SIHH till helgen, han skulle få veta mer då. Får hålla alla tummar i världen att de mot förmodan blivit tilldelade någon eller några st..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Mm, är helt galet (iofs som förväntat). Jag har lagt ut krok hos AD och hos en boutique. Nu är det bara att hoppas. Ad:n själv tror inte att de kommer att få någon, trots att de är stora. Boutiquen skrev jag till redan 13 dec men fick redan då höra att jag inte var först.. Skrev igår igen, men ännu inget svar. Är tyvärr synnerligen skeptisk till huruvida jag kommer lyckas knipa en :(
Kollar med min Panerai-kran. Återkommer!
 
Topp