• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

evki

Audemars
2-Faktor
Mm, är helt galet (iofs som förväntat). Jag har lagt ut krok hos AD och hos en boutique. Nu är det bara att hoppas. Ad:n själv tror inte att de kommer att få någon, trots att de är stora. Boutiquen skrev jag till redan 13 dec men fick redan då höra att jag inte var först.. Skrev igår igen, men ännu inget svar. Är tyvärr synnerligen skeptisk till huruvida jag kommer lyckas knipa en :(

Edit: Kollegor till killen jag har kontakt med hos AD:n skulle återvända från SIHH till helgen, han skulle få veta mer då. Får hålla alla tummar i världen att de mot förmodan blivit tilldelade någon eller några st..


Strunt i den här moderna skitet :) 140 pap kan man väl lägga på nån fin pre-A, alt. tidig A exemplar med T-tavla istället som kommer också att stiga i värdet, dock inte omedelbart :)
Plus att bronzon är en samlingsklocka... Använder man den dagligen då är den inte längre lika "intressan" för återförsäljning. Så resonerar jag med min plånbok, iaf.

Bilden stolen från nätet.

IMG_0078.JPG
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Strunt i den här moderna skitet :) 140 pap kan man väl lägga på nån fin pre-A, alt. tidig A exemplar med T-tavla istället som kommer också att stiga i värdet, dock inte omedelbart :)
Plus att bronzon är en samlingsklocka... Använder man den dagligen då är den inte längre lika "intressan" för återförsäljning. Så resonerar jag med min plånbok, iaf.

Bilden stolen från nätet.

IMG_0078.JPG
Mm, finns onekligen mycket kul för de pengarna.. Föreställer mig dock att just Bronzon inte är så känslig för användning i och med det i sammanhanget unika materialet.. Repa i bronset? Sweet, premium! :D
Skämt åsido; skulle jag få hugg på en Bronzo är den till för att användas..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Okej, eftersom det är en smula fokus på submersibles just nu så tänkte jag passa på att ställa en fråga jag undrat länge. Jag är helt med på historiken bakom olika Radiomirs, 1950-caset på Luminor och Bettarini ... men vad handar submersibles om, rent tekniskt? När gjordes den designen? Är den bättre än en vanlig Luminor med 300m WR?

Edit: Jag insåg strax efter jag postat det här att L'Egiziano säkert har något med det hela att göra. :)
Edit 2: Och här hittade jag svaret. http://www.paneraisubmersible.com/en/history/
 

m_s

Patek
2-Faktor
Okej, eftersom det är en smula fokus på submersibles just nu så tänkte jag passa på att ställa en fråga jag undrat länge. Jag är helt med på historiken bakom olika Radiomirs, 1950-caset på Luminor och Bettarini ... men vad handar submersibles om, rent tekniskt? När gjordes den designen? Är den bättre än en vanlig Luminor med 300m WR?

Edit: Jag insåg strax efter jag postat det här att L'Egiziano säkert har något med det hela att göra. :)
Edit 2: Och här hittade jag svaret. http://www.paneraisubmersible.com/en/history/
Korrekt :)
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Nu var det mycket godis som postades igår men jag är besviken på vi körde igenom hela sidan 422 utan några fina bilder (PAM 422). Nu förväntar jag mig lite bot och bättring från alla som känner sig träffade (host @Palenkovich @Torsten ;)) och att ni postar lite fina bilder.
 
Topp