• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D

Deleted member 4412

Guest
Pam372 på oem-gummi. Blir inte snyggare är så här för typ 50':)
Visst, sommartid iförd en tshirt skulle jag kunna köra den men omöljigt att "få plars" med den iklädd skjorta, tröja, rock o handskar liksom..
IMG_5865.JPG

Eller så får man rocka på "fel" arm för att få plats haha;)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Märkte denna beläggning när jag skulle rengöra klockan idag. Går inte att få bort med nageln, sitter rätt hårt. Bör jag beställa nya?
Screenshot_20170118-192702.png
 
D

Deleted member 4412

Guest
Provade tom en Pam557 i ren desperation förr-förra hösten (det är en Destro version av Pam372). Blev bara mer fel..
Destro på höger hand o skymma det vackra kronskyddet!!
IMG_4176.JPG
IMG_4177.JPG

Var oerhört nära nåt år tidigare att klippa en Pam424 utan datum (älskar Cali-dial) utan att ha provat den. Sansade mej dock o provade en innan bud hade lagts..
Gigantisk!!!!!
IMG_2745.JPG

Trots dessa försök har jag ändå inbillat mej att nåååån gång så...
Får väl köra som Flava Flav isf:cigar:
IMG_6570.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Provade tom en Pam557 i ren desperation förr-förra hösten (det är en Destro version av Pam372). Blev bara mer fel..
Destro på höger hand o skymma det vackra kronskyddet!!
IMG_4176.JPG
IMG_4177.JPG

Var oerhört nära nåt år tidigare att klippa en Pam424 utan datum (älskar Cali-dial) utan att ha provat den. Sansade mej dock o provade en innan bud hade lagts..
Gigantisk!!!!!
IMG_2745.JPG

Trots dessa försök har jag ändå inbillat mej att nåååån gång så...
Får väl köra som Flava Flav isf:cigar:
IMG_6570.JPG

Hmm, känner du att 372, 557, 422, etc. är mindre än 424? Jag har provat en 425 nämligen, som jag tyckte satt okej, men sen tyckte jag inte att 372 gjorde det. Jag undrar om jag hade en dålig handledsdag, typ som en dag med för fett hår...
 

m_s

Patek
2-Faktor
Jag håller med om att 424 bärs betydligt mer "annorlunda" än 422, 372. Tror det har med bandhornen att göra helt enkelt.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller med om att 424 bärs betydligt mer "annorlunda" än 422, 372. Tror det har med bandhornen att göra helt enkelt.
Jo, så lär det vara, och om man struntar i att bandhornen kilar utanför handleden så funkar 372 såklart. Och det kan säkert vara så att 424/425 är högre och "klumpigare" än 372 i mitten på boetten. :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hmm, känner du att 372, 557, 422, etc. är mindre än 424? Jag har provat en 425 nämligen, som jag tyckte satt okej, men sen tyckte jag inte att 372 gjorde det. Jag undrar om jag hade en dålig handledsdag, typ som en dag med för fett hår...
Jag tyckte nog att 424 kändes större faktiskt. Jo man kan ju ha såna dagar liksom haha.
Jag har ju dock kört en Plopp på 54mm men den satt ju betydligt bättre o upplevdes ungefär som en vanlig 44mm Panna..
 
D

Deleted member 4412

Guest
O ingen blev lessnare än jag:(
Däremot passar ju Bettarini caset de flesta o sitter som ett smäck på mej!!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jo, så lär det vara, och om man struntar i att bandhornen kilar utanför handleden så funkar 372 såklart. Och det kan säkert vara så att 424/425 är högre och "klumpigare" än 372 i mitten på boetten. :)
Precis! 424 upplevdes som extremt klumpig men mest pga att tavlan är så ofantligt stor..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Däremot en 47mm Submersible på gummi i lätt titan till en vit piké på sommarn;)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Kanske gick över gränsen men gjorde en fantomen och skapade en hyllningstråd till ditt nya favvo-märke @stelah :) :) :)
 
Senast ändrad:
Topp