• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Blir rätt grinig.. Är nog en rätt stor andel som lyckas få hugg på 671 som gör det i rent spekulativt syfte.
Rätt surt när man själv är ute efter klockskrället i sig, inte pengen den eventuellt kan generera :mad:

En av marknadsekonomins fröjder :p
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Kan även vara så att de med den gröna tavlan blir ännu mer eftertraktade för att de var "originalet"
+1 på denna teori. Dessutom är väl nya Bronzon också limiterad? Jag tror det t.o.m kan ge skjuts åt "originalet". Däremot om Panerai gör brons modellerna till ett stående inslag i lineupen, då kommer andrahandsvärdet att ryka.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Blir rätt grinig.. Är nog en rätt stor andel som lyckas få hugg på 671 som gör det i rent spekulativt syfte.
Rätt surt när man själv är ute efter klockskrället i sig, inte pengen den eventuellt kan generera :mad:

En av marknadsekonomins fröjder :p
Amen! Tyvärr ser det ju ut så för många modeller från andra tillverkare också...
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
?? Det där förstod jag inte alls... :bored:

panerai-boutique-editions-caseback-engravings-full-list-watchbase1-554x1024.jpg


Finns ett gäng boutique editions, tex Las Vegas, Beverly Hills, Singapore, Bangkok etc. Likadana klockor, olika bakboetter..
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Blir rätt grinig.. Är nog en rätt stor andel som lyckas få hugg på 671 som gör det i rent spekulativt syfte.
Rätt surt när man själv är ute efter klockskrället i sig, inte pengen den eventuellt kan generera :mad:

En av marknadsekonomins fröjder :p

Jag är klart vänster i fråga om klockbranschen. Tillväxt och marginaler sabbar allt - det får anrika bolag att sälja ut sin själ till nyrika ryssar/araber/jänkare och lottomiljonärer, dokusåpakändisar och fotbollsspelare utan smak :mad:. Istället för att tänka efter och vara långsiktig siktar man på nästa kvartalsrapport och skiter i sitt anrika fina märke och dess historia. Finns bra mycket värre busar än OP i det fallet dock ska tilläggas(Breitling, Omega, AP, et.c.)

Men det är också typ bara där jag tycker det gäller. :cool:
 

keroro

Rolex
2-Faktor
panerai-boutique-editions-caseback-engravings-full-list-watchbase1-554x1024.jpg


Finns ett gäng boutique editions, tex Las Vegas, Beverly Hills, Singapore, Bangkok etc. Likadana klockor, olika bakboetter..
Det finns en ganska stor serie Panerai Luminor Marina Boutique Editions, 42 stycken för att vara exakt, där den mest kända är PAM 411 Firenze.

Och @Palenkovich var snabbare än mig. Här är länken - http://watchbase.com/blog/2015/04/01/panerai-boutique-edition-the-luminor-marina-casebacks/
Jaaaaaa nu trillade polletten ner! :facepalm:
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Mm kan bli tight haha
Finns säkert möjlighet att bli med Panerai på själva GTG... ;) Brukar det ske lite affärer på GTG?
Heads upp för er som söker en 112a. Ännu en prisbump https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-112-nu-37k-nytt-pris.66269/
Borde väl ligga rätt ok i pris (eller)? Brasklapp: jag är usel på beg.priser...
Verkar ligga bra till jmf med C24, om inget annat! Men där brukar också finnas prutmån. Om man värderar deployant låset som kostar multum separat så är det nog värt det begärda.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Finns säkert möjlighet att bli med Panerai på själva GTG... ;) Brukar det ske lite affärer på GTG?

Verkar ligga bra till jmf med C24, om inget annat! Men där brukar också finnas prutmån. Om man värderar deployant låset som kostar multum separat så är det nog värt det begärda.
Vill man ha svart alligator och deployant clasp så tycker jag det verkar vara ett väldigt bra pris. Den är ju servad ganska nyligen också.
 
Topp