• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
Jaha då ska man ha nytt klockäventyr. Förhoppningsvis en budget på cirka 90-95'

Vad tusan ska man välja tro!

690?
IMG_0056.JPG


587?

IMG_0055.JPG


673?

IMG_0054.JPG


389?

IMG_0057.JPG


Något helt annat?


Ingen aning om ref men stentuff
IMG_2309.JPG
 

m_s

Patek
2-Faktor
The mighty Tutto Nero. Ja den är fan inte dum. Liiite över budget även med "bra" priser på C24.. Skriver upp också. Den har man drömt om länge.
Sen har iofs keramik fått mig lite kall om fötterna efter jag såg en snubbe på Insta som tappade sin Tutto Nero i golvet, ena bandhornet gick rakt av.. Bra mot repor, kasst mot friktion/stötar...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag är klart vänster i fråga om klockbranschen. Tillväxt och marginaler sabbar allt - det får anrika bolag att sälja ut sin själ till nyrika ryssar/araber/jänkare och lottomiljonärer, dokusåpakändisar och fotbollsspelare utan smak :mad:. Istället för att tänka efter och vara långsiktig siktar man på nästa kvartalsrapport och skiter i sitt anrika fina märke och dess historia. Finns bra mycket värre busar än OP i det fallet dock ska tilläggas(Breitling, Omega, AP, et.c.)

Men det är också typ bara där jag tycker det gäller. :cool:
O då ska vi inte ens nämna vintage marknaden.... Det man ägde för nåt år sen kan man bara glömma idag:(
Hur som helst så är det ju iaf kul att Panerai sätter "snälla" priser på sina limiterade utgåvor. Det är ju inte "deras" fel (eller kanske) att vissa refs går i taket på beg marknaden..
 
Topp