• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

keroro

Rolex
2-Faktor
Målade index skulle kanske kunna flyga. Men springbars och 100m är inte lika imponerande på de nya. Eller är det bara jag som är bakåtsträvare? :rolleyes:
Inte bara du. Panerai strävar också bakåt, till en tid då gummipackningar inte existerade och skruvade boettlock karvades ut för hand med dåliga verktyg. De gav oss Due... vattentålig till hela 30 meter. Du kommer knappt kunna duscha med den men den kommer absolut att klara av dina tårar när du inser vilka pengar du lagt på en dykare som inte tål vatten. Problemet är ju bara att den är sjukt snygg och folk förmodligen ändå kommer att slänga sina pengar efter den. :bawling:

Panerai-Luminor-Due-3-Days-Pam676-aBlogtoWatch-11.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Inte bara du. Panerai strävar också bakåt, till en tid då gummipackningar inte existerade och skruvade boettlock karvades ut för hand med dåliga verktyg. De gav oss Due... vattentålig till hela 30 meter. Du kommer knappt kunna duscha med den men den kommer absolut att klara av dina tårar när du inser vilka pengar du lagt på en dykare som inte tål vatten. Problemet är ju bara att den är sjukt snygg och folk förmodligen ändå kommer att slänga sina pengar efter den. :bawling:

Panerai-Luminor-Due-3-Days-Pam676-aBlogtoWatch-11.jpg
Den hade varit helt perfekt för mig om den hade varit lite mer plaskvänlig :)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Den hade varit helt perfekt för mig om den hade varit lite mer plaskvänlig :)
Det är svårt att komma undan att den sitter som en smäck på handleden. Visst att en Panna ska vara stor men det blir lite overkill när det närmar sig 2 cm i höjd, så den tunna Due-boetten är nog ett riktigt välkommet tillskott till produktportföljen. Jag har bara så svårt att förstå hur det kan vara så svårt att fixa 100m WR, med tanke på deras know-how, dykarhistorik och EN FET KRONA MED LÅSANORDNING. OK, nu står ju inte WR och faller bara med kronans utformning men ni fattar. Men för mig är 30m WR ALLT som Panerai inte är. En Seiko med icke-skruvad krona klarar 100m.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Nu när sub blivit det nya svarta...
På semester men trillat över en ny klocka och kommer sannolikt att lägga ut min 0024 c serie alternativt byta in hos handlare när åter hemma. Om ngn i tråden har intresse så dra pm för info.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag provade 1312 i Singapore, ingen stor skillnad alls storleksmässigt tyckte jag. Sandfärgade nummer/index var ok men det det väl blå sekundvisaren som gjorde den lite rolig :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Problem med Panerai 504, jag har en kompis som har problem med composite ytan på en 504, han har blivit erbjuden en ersättnings case o spänne på garantin , eller en ny klocka av annan modell för samma värde, han gillar inte stålfärgade klockor.
Tror ni att utbytes delarna kommer hålla bättre(att det var ett tillfälligt problem?)
3A0A21F7-9B1E-4386-888A-3C80620AF841.JPG
37B009FC-E9BF-452D-A741-2D49194A6451.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2137.JPG

Köpte ett svart/grått nubuck alligator av Peter.watchacc med "aged ivory" (ännu ett namn för ecru, dirty, sand, etc.) stygn. Jag är mycket imponerad så här långt och kan tänka mig att beställa ett "gold nubuck alligator", a.k.a. JV-KOPIA, snart.

Tillägg: Jag har visst en smutsig klocka...
 

marlun

Rolex
IMG_2137.JPG

Köpte ett svart/grått nubuck alligator av Peter.watchacc med "aged ivory" (ännu ett namn för ecru, dirty, sand, etc.) stygn. Jag är mycket imponerad så här långt och kan tänka mig att beställa ett "gold nubuck alligator", a.k.a. JV-KOPIA, snart.

Tillägg: Jag har visst en smutsig klocka...
Otroligt snyggt!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej, bilderna är lite suddiga men det ser ut som att det svarta är som en beläggning som släppt. Är det så? Jag skulle skickat in den så de kan byta ut de skadade delarna. Det bråkar inte efter vad jag förstår utan tar på sig problemet. Är det så? Om de nya delarna är bättre vet bara se innersta som gjort jobbet i fabriken, tänker jag. De vet också att det är problem i produktionsledet och om de kommit tillrätta med problemet. Om det är så att de inte helt säkert vet att det är bra nu så skulle jag inte våga ha den kvar. Tänk om det lossnar delar om 10 år. Hur kul är det? Du får sannolikt inte 100 års garanti. Svårt om du inte kan resonera med de som verkligen vet varför det händer. Jag har inte läst om något liknande tidigare, inte på något annat märke heller så jag utgår ifrån att det ska vara lika hållbart som en stålyta.
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
Hej, bilderna är lite suddiga men det ser ut som att det svarta är som en beläggning som släppt. Är det så? Jag skulle skickat in den så de kan byta ut de skadade delarna. Det bråkar inte efter vad jag förstår utan tar på sig problemet. Är det så? Om de nya delarna är bättre vet bara se innersta som gjort jobbet i fabriken, tänker jag. De vet också att det är problem i produktionsledet och om de kommit tillrätta med problemet. Om det är så att de inte helt säkert vet att det är bra nu så skulle jag inte våga ha den kvar. Tänk om det lossnar delar om 10 år. Hur kul är det? Du får sannolikt inte 100 års garanti. Svårt om du inte kan resonera med de som verkligen vet varför det händer. Jag har inte läst om något liknande tidigare, inte på något annat märke heller så jag utgår ifrån att det ska vara lika hållbart som en stålyta.
Jo jag uppfattar det som en beläggning som har släppt, enligt uppgift så var det problem i produktionen som nu ska vara åtgärdat, men vem vet säkert?
Inga problem med att få det utbytt iaf.
Min andra farhåga är nr på case osv , IOM det är en limiterad klocka, vad händer med utbytes case osv ? Då matchar det väl inte org papper?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jo jag uppfattar det som en beläggning som har släppt, enligt uppgift så var det problem i produktionen som nu ska vara åtgärdat, men vem vet säkert?
Inga problem med att få det utbytt iaf.
Min andra farhåga är nr på case osv , IOM det är en limiterad klocka, vad händer med utbytes case osv ? Då matchar det väl inte org papper?
Vikten av att det finns ett referensnummer i en limiterad modell borde de vara insatt i så jag skulle inte oroa mig för det, däremot ha med din förväntan med klockleveransen. Lämnar du den till AD i Sverige är det bara att säga till att de skrivet med det. Det borde ha en plan för detta. Av t ex 1500 i en serie vet de att det behövs tillverkas fler. Troligen har de ett gäng i reserv utan nummer som de numrerar när behov uppstår, men det borde de kunna de AD besked om så du vet vad som gäller när du lämnar in klockan. Den är snygg så den är värd lite bök.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Omg tell me more, tell me more

Vad skall dem ha?
Tror list är 9200 usd..
Han hade givetvis 4-5 i kö på just denna; de blåtavlade har tydligen mer eller mindre hoppat ut ur affären, bortsett från usd +30k-modellerna..

Sitter jättebra, enormt trevliga nyansskillnader i tavlan beroende på vinkel. Passar estetiskt grymt bra med den brutna visaren..
 
Topp