• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MaziK

Rolex
2-Faktor
Hmmm, inget lätt val inte ! :rolleyes:
422
1860_album.jpg

372
970376_png_adapt_1333_2000.png
422
 

m_s

Patek
2-Faktor
Jag med - OM(!) och bara om, det inte hade varit på bekostnad av tjockleken. (Vilket det är om jag inte har fel).
Korrekt - P3000 verket är inte lika tjock som P3001 vilket betyder att 372 sitter lite lägre. Sen är 422 märkbart tyngre än 372 (iaf då vi pratar 372 med plexi) för safirglaset och troligen urverket också då.

Men tror mest man ska fokusera på om man vill ha så clean tavla som möjligt eller köra sekundvisaren. Om man redan har en då typ 359 skulle jag nästan själv välja en 372 till.
 
D

Deleted member 8389

Guest
Går själv och funderar på att åter köpa en Pam 088 GMT som jag haft tidigare och sålde vid ett svagt ögonblick. Har dock börjat snegla även på andra modeller och fastnat för en Pam 590 8 Giorni Brevettato. Vad tycker ni? vilken tror ni håller bäst andrahandsvärde jag har en ide om att låta den gå vidare till min yngre son en vacker dag. Har sedan tidigare en annan klocka som min äldste son har önskat få överta.
fullsizeoutput_2df.jpeg
fullsizeoutput_2e1.jpeg
 
Senast redigerad av en moderator:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Går själv och funderar på att åter köpa en Pam 088 GMT som jag haft tidigare och sålde vid ett svagt ögonblick. Har dock börjat snegla även på andra modeller och fastnat för en Pam 590 8 Giorni Brevettato. Vad tycker ni? vilken tror ni håller bäst andrahandsvärde jag har en ide om att låta den gå vidare till min yngre son en vacker dag. Har sedan tidigare en annan klocka som min äldste son har önskat få överta.
fullsizeoutput_2df.jpeg
fullsizeoutput_2e1.jpeg
fullsizeoutput_2e1.jpeg
fullsizeoutput_2e1.jpeg
fullsizeoutput_2e1.jpeg
Jag anser att en Panerai ska vara tydlig och inte plottrig. Jag klarar verkligen inte av 88:an.
Jag anser också att 590 är en av de mysigaste Bettarini-pannorna med härlig nod to history. Den lär stå sig fint. Tycker den är ett superbra val.
Slutsats, man kan säga att jag är biased i båda riktningarna.
 

Isac85

Cartier
Går själv och funderar på att åter köpa en Pam 088 GMT som jag haft tidigare och sålde vid ett svagt ögonblick. Har dock börjat snegla även på andra modeller och fastnat för en Pam 590 8 Giorni Brevettato. Vad tycker ni? vilken tror ni håller bäst andrahandsvärde jag har en ide om att låta den gå vidare till min yngre son en vacker dag. Har sedan tidigare en annan klocka som min äldste son har önskat få överta.
fullsizeoutput_2df.jpeg
fullsizeoutput_2e1.jpeg

Utan tvekan 590, den är väldigt mysig..att jag sedan har en sådan att sälja för ett riktigt bra pris är ju med ett plus ;)
 
Topp