• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Johan_C

Panerai
Någon som har dykt/snorklat med sin Panerai, min är i stort sätt ny PAM359 (2016) borde väl inte vara några problem va, specar ju 300M ?
Gäller garantin om den tar in vatten ?
Drar till Aruba på Lördag 2 veckor, vill inte vara utan min Panna varken på Beachen eller i vattnet :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så hur blev det nu om jag missat nåt? Bytte dom case eller bara fjädern??
I mitt fall så hade ju alla pinaler ramlat ut så jag är ganska säker på att de tryckt i en ny fjäderknapp. Själva kostnaden för bara det blev 2800:- tror en ny boett blivit dyrare..
Har man otur så sitter väl hylsan kvar och då kanske man måste byta hela caset? Eller så är det hela en myt..:)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
- We've got this guy in Sweden who keeps breaking his push mechanism. It's like he's changing straps every day with a fork or something.
- You sure it's not just bad design and poor quality that's keeps breaking his watch? I mean we do sell straps for 200 EUR, we do want the suckers to keep buying them?
- Nah, let's keep it that way. Our watchmakers need jobs anyway.
 
D

Deleted member 4412

Guest
- We've got this guy in Sweden who keeps breaking his push mechanism. It's like he's changing straps every day with a fork or something.
- You sure it's not just bad design and poor quality that's keeps breaking his watch? I mean we do sell straps for 200 EUR, we do want the suckers to keep buying them?
- Nah, let's keep it that way. Our watchmakers need jobs anyway.
Hahahaha
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Vi kör vidare med 372 veckan ut i väntan på den nya bjässen.
IMG_0457.JPG
 
Senast ändrad:

watchxor

Omega
Har inte gått igång så mycket på Panerai tidigare, men hade helt missat Submersible-serien. Den nya BMG Tech känns väldigt lockande, men är lite fundersam över både tjocklek och bandet.

Nån som har koll på ungefärlig tjocklek på Submersible? Gillar inte band i gummi (och definitivt inte i läder), så funderade på om det fanns något officiellt NATO eller Sailcloth? Vad jag kan hitta verkar det bara finnas canvas som alternativ.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Iphone 7, plus rätt ljusförhållanden plus rätt vinkel och lite pillande med bildinställningarna efteråt och voila :)
Jag har lånat frugans iPhone 7 men kommer inte i närheten av så fina bilder. Förmodligen skit bakom spakarna... :banghead: Nåja man får trösta sig med att beundra våra små underverk på armen och IRL istället. Ibland är man så fokuserad på att filma showen att man glömmer titta på den ;)
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Har inte gått igång så mycket på Panerai tidigare, men hade helt missat Submersible-serien. Den nya BMG Tech känns väldigt lockande, men är lite fundersam över både tjocklek och bandet.

Nån som har koll på ungefärlig tjocklek på Submersible? Gillar inte band i gummi (och definitivt inte i läder), så funderade på om det fanns något officiellt NATO eller Sailcloth? Vad jag kan hitta verkar det bara finnas canvas som alternativ.

Finns ett velcro som funkar fint på Submersible. Finns även med gul text

IMG_1384.JPG


Edit:
Se denna ;) kommer med velcro
https://klocksnack.se/threads/panerai-submersible-pam024.68323/
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Har inte gått igång så mycket på Panerai tidigare, men hade helt missat Submersible-serien. Den nya BMG Tech känns väldigt lockande, men är lite fundersam över både tjocklek och bandet.

Nån som har koll på ungefärlig tjocklek på Submersible? Gillar inte band i gummi (och definitivt inte i läder), så funderade på om det fanns något officiellt NATO eller Sailcloth? Vad jag kan hitta verkar det bara finnas canvas som alternativ.
Min är ca 18 mm hög. Skaffa dig subben först så löser det sig. OEM är det lite tunt i materialvalen, men är du öppen för andra tillverkare finns det nato, haj, skallerorm, rocka, canvas, kardborreband och här nedan även på länk.
0916pamsub243-Juwelier_Burger-13.jpg
21359.jpg
b1bc0dd800c60e7eac7ca701cda1ded3.jpg
img_1851.jpg
PAM24_3.jpg
images (2).jpg
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Finns ett velcro som funkar fint på Submersible. Finns även med gul text

IMG_1384.JPG


Edit:
Se denna ;) kommer med velcro
https://klocksnack.se/threads/panerai-submersible-pam024.68323/
Jag har ett likadant till min och det får subben att sitta som en smäck! Det är bara att dra åt och dessutom andas det. En annan fördel är finessen med plastpluppen och hällan som gör den omöjlig att stjäla obemärkt. Jag har det gula på bild nedan, men jag har aldrig sett det på panerais hemsida. Finns det verkligen att beställa? Isf ska jag göra det nu.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har ett likadant till min och det får subben att sitta som en smäck! Det är bara att dra åt och dessutom andas det. En annan fördel är finessen med plastpluppen och hällan som gör den omöjlig att stjäla obemärkt. Jag har det gula på bild nedan, men jag har aldrig sett det på panerais hemsida. Finns det verkligen att beställa? Isf ska jag göra det nu.
Jag var tvungen att gå in och titta och ser att det kommit in en del nytt. Kul! http://www.panerai.com/en/accessori...44+MM&buckle-type=&buckle-size=&submit=Search
 

jesperC

Omega
Testade ett dykar-buckle från @jesperC .
Vad tycker ni - flyger det?
Själv tycker jag ju, som sagt, att det är för klumpigt.
(För egen del sitter jag dock ofta vid tangentbord, med handlederna mot skrivbordet, och då funkar det dåligt med spännen som bygger för mycket på höjden)
Annars är väl just en 47 mm Panerai en av få klockor som har chans att balansera upp det lite.

//j
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Själv tycker jag ju, som sagt, att det är för klumpigt.
(För egen del sitter jag dock ofta vid tangentbord, med handlederna mot skrivbordet, och då funkar det dåligt med spännen som bygger för mycket på höjden)
Annars är väl just en 47 mm Panerai en av få klockor som har chans att balansera upp det lite.

//j

Jo, har den på mig nu när jag skriver och förstår precis vad du menar. Men nu tänkte jag mest på det estetiska :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Testade ett dykar-buckle från @jesperC .
Vad tycker ni - flyger det?


wx8LBLH.jpg


broMDR6.jpg
Kan du utveckla det lite så jag kan tycka till? Jag förstår inte själva ingången i frågan. Är det som jag tror att du har en Panerai med ett oem-gummi som du nu satt ett icke märkeslås på för att prova? Rent estetiskt ser låset inte ut att vara till det bandet. Det är omärkt och det gör det ganska mainstream eller väcker iaf ingen känsla av att lås, band och klocka blir en enhet. Det kan väl vara ok om du vill ha det så men varför använder i inte original? Jag vet inte om det var det du ville höra men några ärliga personliga tankar fick du. Jag hade personligen kunnat ha det där, men original ser bättre ut.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kan du utveckla det lite så jag kan tycka till? Jag förstår inte själva ingången i frågan. Är det som jag tror att du har en Panerai med ett oem-gummi som du nu satt ett icke märkeslås på för att prova? Rent estetiskt ser låset inte ut att vara till det bandet. Det är omärkt och det gör det ganska mainstream eller väcker iaf ingen känsla av att lås, band och klocka blir en enhet. Det kan väl vara ok om du vill ha det så men varför använder i inte original? Jag vet inte om det var det du ville höra men några ärliga personliga tankar fick du. Jag hade personligen kunnat ha det där, men original ser bättre ut.

Både lås och armband är after market. Vill höra ärliga tankar om hur det ser ut (så precis det du gav mao!) :) Tack.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Snyggt!
Är det safir eller plexi? Kan man välja om man köper ny klocka, eller är det safir som gäller idag?

En av de grymmaste pannorna utan tvekan :)
Denna är det plexi på.om du köper en helt ny 372 så kommer du med största sannolikhet få safir (372or producerade fram till R-serien (2015) är det plexi på, from R-serien är det safir)
 
Topp