• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Wheelie

Cartier
Finns det någon av er Paneristis som har en 40 en 44 och en 47:a som ni kan posta en bild på samtidigt när de sitter på armen. Går såklart bra med en 44:a och en 47:a också (då jag mest är intresserad av att se hur stor en 47 mm egentligen är)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte riktigt hur det nya safiret är utformat, men plexit är däremot aningen kupat.
Kolla upp panerai 372 videos på youtube så får du en bättre uppfattning.
Jag är nästan säker på att de är identiska till formen, och att det som skiljer är lite i tyngd, känslan när man tar på det och att ett plexi ger en smula varmare färgton än safir.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någon av er Paneristis som har en 40 en 44 och en 47:a som ni kan posta en bild på samtidigt när de sitter på armen. Går såklart bra med en 44:a och en 47:a också (då jag mest är intresserad av att se hur stor en 47 mm egentligen är)
För att krångla till livet för dig lite så finns det flera olika typer av 40or, 44or och 47or, och de sitter väldigt olika på armen och ser olika stora ut. :)
 

Wheelie

Cartier
För att krångla till livet för dig lite så finns det flera olika typer av 40or, 44or och 47or, och de sitter väldigt olika på armen och ser olika stora ut. :)

Okej, men om man tar den "klassiska" paneraien (Pam111 modellen) - Är den väldigt mycket större som 47 än som 44 ?
Jag har en 44 mm (av annat ...läs japanskt.... :rolleyes: märke) och den är inte liten, men heller inte för stor. Hur mycket gör de extra 3 mm ?
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Jag är nästan säker på att de är identiska till formen, och att det som skiljer är lite i tyngd, känslan när man tar på det och att ett plexi ger en smula varmare färgton än safir.

Har du fått info om det från AD eller? Har själv inte sett/hört något annat men man kan aldrig vara helt hundra när det gäller Panerai om man inte får det helt bekräftat :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Finns det någon av er Paneristis som har en 40 en 44 och en 47:a som ni kan posta en bild på samtidigt när de sitter på armen. Går såklart bra med en 44:a och en 47:a också (då jag mest är intresserad av att se hur stor en 47 mm egentligen är)

44mm bettarini (111) och 47mm 1950 (372)

IMG_0495.JPG
IMG_0496.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Okej, men om man tar den "klassiska" paneraien (Pam111 modellen) - Är den väldigt mycket större som 47 än som 44 ?
Jag har en 44 mm (av annat ...läs japanskt.... :rolleyes: märke) och den är inte liten, men heller inte för stor. Hur mycket gör de extra 3 mm ?
En Pam111 med bettarini case sitter annorlunda på handleden än exempelvis en 47mm 1950-case (det finns inga 47mm bettarini). Det som jag tycker avgör är längden, hornspets till hornspets, formen på case:t (47mm sitter bättre mot handleden) och såklart tjockleken. PAM111 måttar 44 x 53 x 14,5. PAM372 måttar 47 x 57 x 16mm. Tjocklekskänslan är densamma, breddkänslans är typ samma lika, det jag tycker det hänger på är om din handled klara 57mm.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Upplever du stor skillnad på storleken mellan dem? Upplevs 372:an otympligare? :)
I mitt fall så upplever jag skillnaden som märkbar men ändå liten, men det är såklart en subjektiv bedömning. Det upplevs med största sannolikhet olika beroende på handled, strapval osv. Bästa är att testa själv :)
I mitt fall tycker jag 372 bärs större men inte lika topptung. 372 sitter lite mer bekvämt på handleden än 112. Har dock inga problem med någon av klockorna, båda sitter bra.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag är nästan säker på att de är identiska till formen, och att det som skiljer är lite i tyngd, känslan när man tar på det och att ett plexi ger en smula varmare färgton än safir.
Minns att de hade listat ett annat case nummer på nya 372an när jag kikade i Paneraibibeln hos Nymans. Men det lär vara en extremt liten skillnad mellan de.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Fan att man inte köpte 233:an som @Chrisse sålde för 60 lök när det begav sig har för mig han hade en massa band som följde med.... Var ju något år sedan nu, men dock en bra deal
 
Topp