• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Nej inget på g, tyvärr. Kom bara att tänka på 233:an :).Är sugen på en specifik submersible (569) men vi se. Var det någon på forumet som köpte arktosen?

Spännande att se vad du köpt...

Cool :) det är en från KS forumet som jag ska deala med, tror det är hans första panna.
569 är grymt snygg har tittat på den en del själv, men har ännu inte tagit skott för att bli av med destro-oskulden än.

Det är en mkt cool och lite udda panerai, kommer passa perfekt som komplement till 372 och 111.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen får man vara med!
Kom idag :)
IMG_7074.JPG

Pam 1312
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Rads är aldrig fel och det kommer säkert bli nån framöver igen men jag hade mitt Rad stim för några år sedan, just nu är jag inne i ett Luminor stim :)
Ytterligare godbitar som ligger högt upp på cravings-listan 614 och 530 (speciellt 530)
IMG_0011_zps80dw0d4c.jpeg
Klämde på 614 i Naples.. Förbaskat trevlig! Ett ruggigt premium för chronofunktionen dock..
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Okej, men om man tar den "klassiska" paneraien (Pam111 modellen) - Är den väldigt mycket större som 47 än som 44 ?
Jag har en 44 mm (av annat ...läs japanskt.... :rolleyes: märke) och den är inte liten, men heller inte för stor. Hur mycket gör de extra 3 mm ?

En Pam111 med bettarini case sitter annorlunda på handleden än exempelvis en 47mm 1950-case (det finns inga 47mm bettarini). Det som jag tycker avgör är längden, hornspets till hornspets, formen på case:t (47mm sitter bättre mot handleden) och såklart tjockleken. PAM111 måttar 44 x 53 x 14,5. PAM372 måttar 47 x 57 x 16mm. Tjocklekskänslan är densamma, breddkänslans är typ samma lika, det jag tycker det hänger på är om din handled klara 57mm.
Jag har 111 som sitter bra. Men som säljs i citatet, så är det luggavståndet som är dealbreaker för mig gällande 47mm pannorna. Inte de 47mm i sig alltså...
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis! Men nu blir jag lite förvånad. Jag trodde det var ecru-färg på indexen, som på 359 och 1359 exempelvis ... Jag, min dator eller din kamera kanske har dåligt färgseende, men det ser väldigt grönt ut?
Tack! Det kan och har nog med att göra att jag testade lumen alldeles innan bilden togs :)
 
Topp