• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
IMG_2462.JPG
 

Mikethebike

Breitling
Yes, 510 och 112 finns.
Har varit lite skeptisk till Panerai tidigare pga av deras storlek, Ända tills jag provade en för första gången i helgen. Sitter riktigt snyggt. Är klart intresserad att köpa en men jag blir lite förundrad över priserna på begagnade. Tittar man på basmodellen så kostar den idag ca 42´. En begagnad 112 (som väl också var en basmodell när den kom?) kostar ju minst lika mycket? Varför? Hur ska man resonera, en ny PAM01000 eller en begagnad PAM112?
 

marlun

Rolex
Har varit lite skeptisk till Panerai tidigare pga av deras storlek, Ända tills jag provade en för första gången i helgen. Sitter riktigt snyggt. Är klart intresserad att köpa en men jag blir lite förundrad över priserna på begagnade. Tittar man på basmodellen så kostar den idag ca 42´. En begagnad 112 (som väl också var en basmodell när den kom?) kostar ju minst lika mycket? Varför? Hur ska man resonera, en ny PAM01000 eller en begagnad PAM112?
Något som talar för 112:an jämfört med 01000 är att 112:an har 300wr och i flesta fall har den även sandwichtavla vilket är trevligt. Jag hade definitivt köpt en 112:a i stället för en 01000:a.
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har varit lite skeptisk till Panerai tidigare pga av deras storlek, Ända tills jag provade en för första gången i helgen. Sitter riktigt snyggt. Är klart intresserad att köpa en men jag blir lite förundrad över priserna på begagnade. Tittar man på basmodellen så kostar den idag ca 42´. En begagnad 112 (som väl också var en basmodell när den kom?) kostar ju minst lika mycket? Varför? Hur ska man resonera, en ny PAM01000 eller en begagnad PAM112?
112:n skulle jag säga. Inte minst för den har sandwichtavla.
 
Topp