• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scipio

Patek
2-Faktor
Gillt strukturen i tavlan. Ogillar att namnet och modellnamnet ser lite påklistrat ut och är inte förtjust i att den är svart,men annars var den fin
Undrar om man får den känslan i verkligheten? Bandet verkar de ha lyckats riktigt bra med då det verkar skifta från beige till grönt, om man får tro bilderna.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Är velig och behöver lite input, står i valet och kvalet

PAM01392 vs PAM00676, bägge 1950 på 42mm.

Gillar den tunna boetten på 676, men inte att den är helt blank, och det kan vara deal breaker.
1392 blir lite mer tool, vilket är bra. Praktiskt med datum även om snyggare utan. Likaså är ju sunburst-tavlan på 676 snyggare.

Idag lutar det mer åt 1392 men igår var det 676.. någon som klämt/äger dessa som kan komma med lite bra input??

OBS lånade bilder

panerai-luminor-marina-1950-automatic-black-dial-men_s-watch-pam01392_2.jpg

intro.png

Jag har en 392 som jag är barnsligt förtjust i. Det enda enda enda som kan sägas är att den bygger en del på höjden. Vet inte om det lilla som 1392 ska vara tunnare märks.

Båda är jäkligt fina men jag hade kört på 1392
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Är velig och behöver lite input, står i valet och kvalet

PAM01392 vs PAM00676, bägge 1950 på 42mm.

Gillar den tunna boetten på 676, men inte att den är helt blank, och det kan vara deal breaker.
1392 blir lite mer tool, vilket är bra. Praktiskt med datum även om snyggare utan. Likaså är ju sunburst-tavlan på 676 snyggare.

Idag lutar det mer åt 1392 men igår var det 676.. någon som klämt/äger dessa som kan komma med lite bra input??

OBS lånade bilder

panerai-luminor-marina-1950-automatic-black-dial-men_s-watch-pam01392_2.jpg

intro.png
676. Använd den som den är tänkt så behöver du inte bekymra dig om det blanka efter en stund. :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
676. Använd den som den är tänkt så behöver du inte bekymra dig om det blanka efter en stund. :)

Är ju just det. Har inga betänkligheter gällande användandet, snickrar altan med min Nautilus tex. Men en helt blank Panerai, som för mig är lite tool, harmoniserar inte med min inte bild av hur det ska va.
Hade gärna köpt en av varje, skulle va skillnad... men riktigt så skoj ska jag inte ha nu :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Om tavlan på 676: an är som på min 605:a
då är den solklar :)

Är velig och behöver lite input, står i valet och kvalet

PAM01392 vs PAM00676, bägge 1950 på 42mm.

Gillar den tunna boetten på 676, men inte att den är helt blank, och det kan vara deal breaker.
1392 blir lite mer tool, vilket är bra. Praktiskt med datum även om snyggare utan. Likaså är ju sunburst-tavlan på 676 snyggare.

Idag lutar det mer åt 1392 men igår var det 676.. någon som klämt/äger dessa som kan komma med lite bra input??

OBS lånade bilder

panerai-luminor-marina-1950-automatic-black-dial-men_s-watch-pam01392_2.jpg

intro.png
 

gurta_g

Cartier
Är strapware i allmänhet sega? Beställde ett strap för 5 veckor sedan och har fått bekräftelsen på att de fått betalningen. Sen har det varit dött... skickat 3 mail som ingen har svarat på. Någon som har erfarenhet?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Är strapware i allmänhet sega? Beställde ett strap för 5 veckor sedan och har fått bekräftelsen på att de fått betalningen. Sen har det varit dött... skickat 3 mail som ingen har svarat på. Någon som har erfarenhet?
Japp!! Dra några mejl o beklaga dej!!
Det gjorde jag o då gick det fort;)
 
Topp