• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

J83

Omega
@stelah Hehe! Färgsnoddarna blev tyvärr mitt enda handledsköp på den där Italientripen trots många besök i klockaffärer..Det kanske är så att 47mm kan funka efter tillvänjning?
 

J83

Omega
@keroro Kanske som du säger att vinkeln spelar stor roll...Här ser ju 47mm bättre ut. Jämfört med en hyfsat motsvarande bild på PAM289 och 44mm
 

Bilagor

  • IMG_7398.PNG
    IMG_7398.PNG
    181.9 KB · Visningar: 86
  • IMG_7396.PNG
    IMG_7396.PNG
    190 KB · Visningar: 85

J83

Omega
@kmgustafsson Du har så klart helt rätt. Givetvis måste jag ju hitta rätt känsla för 47mm om jag ska slå till. Får bli en runda till i butikerna och känna på det ordentligt...
 
  • Like
Reactions: kmg

J83

Omega
Vad säger ni om PAM289 som första panna? Är guld och Panerai rätt? Ekonomin i den affären är heller inte försumbar. Även begagnat kostar ju den rackaren rätt mycket...Samtidigt har jag varit väldigt intresserad av Panerai länge :greedy::nailbiting:
 

kmg

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om PAM289 som första panna? Är guld och Panerai rätt? Ekonomin i den affären är heller inte försumbar. Även begagnat kostar ju den rackaren rätt mycket...Samtidigt har jag varit väldigt intresserad av Panerai länge :greedy::nailbiting:
Kanske inte det man först förknippar panerai med men jag tycker det är ballt. Kolla in 511 också om du är sugen på gulguld.
 
  • Like
Reactions: J83

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om PAM289 som första panna? Är guld och Panerai rätt? Ekonomin i den affären är heller inte försumbar. Även begagnat kostar ju den rackaren rätt mycket...Samtidigt har jag varit väldigt intresserad av Panerai länge :greedy::nailbiting:
Riktigt chef. Kör. 47 sitter bra på dig, kolla in pam319
 
  • Like
Reactions: J83
D

Deleted member 8389

Guest
Har nu fått svar från Nymans om min Submersible pam025, enligt dem har klockan fått en kraftig smäll och rotorn har blivit skadad och gått itu. resultatet blir ny service och ny rotor tutti nästan 9000kr.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Har nu fått svar från Nymans om min Submersible pam025, enligt dem har klockan fått en kraftig smäll och rotorn har blivit skadad och gått itu. resultatet blir ny service och ny rotor tutti nästan 9000kr.
Suck, det känns riktigt saftigt. Har den fått en saftig smäll vad du vet? Det låter lite strange att rotorn ska gå sönder och att det krävs ytterligare en fullservice för att fixa det.
 

J83

Omega
Tycker 47:an funkar! Slå till om du gillar den. I värsta fall får du sälja den, inte värre än så. :)
Sant @marlun Ett test med en pam422 känns ju ekonomiskt rätt riskfritt jämfört med en ny pam319... :D Det får helt enkelt bli en runda till huvudstaden och testa lite. Brukar Krons eller Nymans ha 422 eller 372 hemma på hyllan?
 
D

Deleted member 8389

Guest
Suck, det känns riktigt saftigt. Har den fått en saftig smäll vad du vet? Det låter lite strange att rotorn ska gå sönder och att det krävs ytterligare en fullservice för att fixa det.
Jag är inte medveten om att jag slagit i den något speciellt men går väl och slår i den lite grann då och då på jobbet. Jag ifrågasatte också servicebehovet men den är skickad till Panerai och de anser det trotts att den servades för ganska exakt ett år sedan.

Blir att plocka från klockfonden som ska bli en Pam590 så småningom.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag är inte medveten om att jag slagit i den något speciellt men går väl och slår i den lite grann då och då på jobbet. Jag ifrågasatte också servicebehovet men den är skickad till Panerai och de anser det trotts att den servades för ganska exakt ett år sedan.

Blir att plocka från klockfonden som ska bli en Pam590 så småningom.
Du får säga till 590-säljaren att din budget minskat.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
@keroro Kanske som du säger att vinkeln spelar stor roll...Här ser ju 47mm bättre ut. Jämfört med en hyfsat motsvarande bild på PAM289 och 44mm
Ser bra ut. Jag har 16,5-17 cm ungefär, kör en 44mm som kändes gigantisk i början men nu är helt naturlig. Har velat ha en 1950 men fegat ur p g a 47mm-boetten, men när jag provade på Panerai-gtg satt den kanon. Som du själv säger, en Panna ska vara stor.
Jag säger kör.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ok, dags för prisbump, tycker inte annonserat pris är orimligt men vart tror ni jag bör lägga mig för att snabba på försäljningen?
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-submersible-bytesförslag.68323/unread
IMG_1554.JPG
Tror det handlar mer om tillfälligheter... Just nu kanske ingen är sugen på en 024.. Jag var sugen på en för någon månad sen, nu har det släppt och jag har annat på radarn... Väntar du kommer den nog ryka förr eller senare..
 
Topp