• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DG

Panerai
2-Faktor
Snapseed.jpg
Jaha, då var man av med oskulden,håller dig delvis ansvarig för detta :) @Palenkovich
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Identiskt listpris i USA på nya Rolex Sky-Dweller i stål med vitguldsring och 671, nya Bronzon; 14 400 USD.
Måste repetera att det känns lite surt att Panerai tar så mycket betalt för den..
Skydweller.jpg

bbb.jpg


Edit: jag har givetvis inte för avsikt att häda här i tråden, ville bara ge uttryck för viss irritation ;)
 
Senast ändrad:

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Identiskt listpris i USA på nya Rolex Sky-Dweller i stål med vitguldsring och 671, nya Bronzon; 14 400 USD.
Måste repetera att det känns lite surt att Panerai tar så mycket betalt för den..

Edit: jag har givetvis inte för avsikt att häda här i tråden, ville bara ge uttryck för viss irritation ;)

Givet vad 671 (mest troligen) kommer att landa på i andrahandsmarknaden är den fortfarande ett fynd.. se nu till att ordna en först, oroa dig för $$ efteråt :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Givet vad 671 (mest troligen) kommer att landa på i andrahandsmarknaden är den fortfarande ett fynd.. se nu till att ordna en först, oroa dig för $$ efteråt :)
Möjligen. Tror dock marknaden mättas med ytterligare 1000 Bronzos ut..
Men kommer isf vara lite som värdeökningen i lägenheten.. Den blir värd mer, men säljer inte så det är ju bara virtuella pengar :hilarious:
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Möjligen. Tror dock marknaden mättas med ytterligare 1000 Bronzos ut..
Men kommer isf vara lite som värdeökningen i lägenheten.. Den blir värd mer, men säljer inte så det är ju bara virtuella pengar :hilarious:

Visst vattnas det ut lite när de släpper nya versioner av Bronzo men det blir nog ingen större förändring, det blir nog en bra värdestegring i slutändan oavsett det vågar jag ganska friskt vilja påstå.
Vidare är jag ganska övertygad om att Panerai hade kunnat höja listpriset på 671 även ännu högre och få fullteckning ändå, personligen hade jag kunnat tänka mig betala uppåt 20k för en 671 men jag vet vilken jävla mission impossible det är att försöka få tag på en och tänker inte ens anstränga mig.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Identiskt listpris i USA på nya Rolex Sky-Dweller i stål med vitguldsring och 671, nya Bronzon; 14 400 USD.
Måste repetera att det känns lite surt att Panerai tar så mycket betalt för den..
Skydweller.jpg

bbb.jpg


Edit: jag har givetvis inte för avsikt att häda här i tråden, ville bara ge uttryck för viss irritation ;)
Du vet ju vad jag skrivit tidigare, men jag måste säga att bronzon, i den jämförelsen, en helt annan piece of shit. Du får något helt ojämförbart unikt. Du får så mycket mer, på flera plan, för pengarna och bronzon är säkert också en bättre investering. För att inte tala om all njutning medan pengarna växer.
 
Topp