• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Du vet ju vad jag skrivit tidigare, men jag måste säga att bronzon, i den jämförelsen, en helt annan piece of shit. Du får något helt ojämförbart unikt. Du får så mycket mer, på flera plan, för pengarna och bronzon är säkert också en bättre investering. För att inte tala om all njutning medan pengarna växer.
Ja för tusan, inte i någon värld skulle jag så klart ens överväga att köpa Rolexen före Bronzon, det är absolut inte min poäng. Du har självklart rätt i allt du skriver.
Likt f-n är det en sanslös prishöjning jämfört med 382 och 507..
Med det sagt kommer jag givetvis att bli fullständigt lyrisk om jag har den stora turen att erbjudas en möjlighet att få spendera 130k på en ny Bronzo :D

Edit: (vilket jag väl troligen inte kommer att få; värsta antiklimax ever isf)
 
Senast ändrad:

Mauritz

Rolex
@Mauritz här är ett par bilder på skallerormet från Ted Su.
IMG_1167.JPG
IMG_1171.JPG
Riktigt coolt...
 

don.h

Cartier
Halloj galningar.
Jag har ett svart orginal gummistrap som jag inte använder. Om någon inte har ett så byter jag gärna bort det mot ett kvalitativt band. Gärna orginal men inget måste.
Orginalbuckle följer ej med
 

Rey

Rolex
Stort grattis!
Första gången Panna? Avundas varenda rackare som får uppleva sin första!

Tackar! Ja det är det! Måste säga att Panerai verkligen känns fantastiskt på handleden! Bytte till mig den här från forumet utan att ha provat Panerai tidigare men har blickat mycket i denna tråden! Första Rolexen fick gå mot första Paneraien! Känns helrätt :) Lär bomba bilder i denna tråden en tid framöver ;)
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Precis! 392 :) tycker storleken är riktigt grym! Den har det mesta som jag var intresserad av, Sandwich, sub dial, 1950-case och glasbaksida :) kul med inhouse också! Du har en 392 också va?

Ja, den är fantastiskt fin.
Yes, och jag älskar den. Fick tillfällig sinnesförvirring förra veckan och var nära att avyttra den. Som tur var hoppade köparen av och den fick till min stora glädje stanna kvar.
 
Topp