• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Från det ena till det andra, Gessle bär också Panerai :)
image.php
Är du säker på att det inte är Keith Richards
 

Seinfeld

Omega
Jag har märkt att vissa pam024 har vita numerals, sekundvisare och timvisare och andra har gula. Vad har det för betydelse? Är det olika bra bilder eller något sånt?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har märkt att vissa pam024 har vita numerals, sekundvisare och timvisare och andra har gula. Vad har det för betydelse? Är det olika bra bilder eller något sånt?
Troligen är de bytta vid service. Det kostar 700 kr extra. Vissa byts kanske ut om tritiumet har flagnat bort på äldre modeller.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
vilka är nya visare? De gula eller vita. Och sänker det klockans värde när de byts ut i och med att originalvisarna är borta?
De vita är nyare. Om det är en tritiumtavla så har allt börjat gulna och lumen börjat tappa lyskraft. Är det en med superluminova (ca 2006 och framåt) ser du ingen skillnad eftersom materialet är detsamma. Värdet skiljer nog för samlare då originalet är det viktiga, men en bruksklocka spelar mindre roll tycker jag. Det är inte många klockor som säljs till samlare så frågan är inte så stor. De flesta är brukare. Tyvärr brukar de ta de gamla visarna när man byter till nya så de "försvinner". Annars skulle man kunna spara de gamla för att skydda dem. Det man ofta vill åt är tritiums oregelbundna åldrande på index och visare. Det är det som ger liv. en superluminovatavla är mer död i jämförelse, men hållbarare och bättre lume.
 
Topp