• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

marlun

Rolex
IMG_2869.JPG
560! Har sett att han har en Fiddy också :)
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Är man i Florens måste man ju passa på att kliva in i deras flagship? Provade en 372, satan vad fin den är. Har aldrig burit en 47mm förut, men den satt ju som gjuten på handleden. Vågade inte be om ett WS där inne, men fick kanonservice. Bjuder på bild efteråt i alla fall.
IMG_1881.JPG
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Sidan 520!
Finns någon bra bild som passar?
Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?
Ingen dålig referens vi har idag heller! PAM520 för sidan 520 i Paneraitråden. 45 mm Radiomirkronograf i vitguld bestyckad med OPXXV baserat på Minerva cal 13-22:

520.jpg
520 bak.jpg
 

Rey

Rolex
Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?
Ingen dålig referens vi har idag heller! PAM520 för sidan 520 i Paneraitråden. 45 mm Radiomirkronograf i vitguld bestyckad med OPXXV baserat på Minerva cal 13-22:

520.jpg
520 bak.jpg

Bra idé! Satan så vacker!!!
 
Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?
Ingen dålig referens vi har idag heller! PAM520 för sidan 520 i Paneraitråden. 45 mm Radiomirkronograf i vitguld bestyckad med OPXXV baserat på Minerva cal 13-22:

520.jpg
520 bak.jpg
Den där är sjukt bra! Testade på Nymans för något halvår sedan. Grym tyngd tack vare vitguldet! :hungry:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?
Ingen dålig referens vi har idag heller! PAM520 för sidan 520 i Paneraitråden. 45 mm Radiomirkronograf i vitguld bestyckad med OPXXV baserat på Minerva cal 13-22:

520.jpg
520 bak.jpg
upload_2017-5-15_11-30-20.png


PAM 653 som billigare alternativ ... eller någon av de andra två nya PCYC: https://www.hodinkee.com/articles/panerai-luminor-1950-pcyc-chronographs-classic-yachts-challenge
 
Är det verkligen ingen här som är sugen på min 090? Provade att lägga en annons på Blocket men fick bara svar från personer som förmodligen inte tillhör Sveriges mest hederliga medborgare så jag valde att ta bort annonsen igen :(. För att citera från filmen Jägarna..."vars fan är det här samhället på väg....jag har då aldrig behövt låsa någon cykel förut..."
 

marlun

Rolex
Om jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..
 

kmg

Patek
2-Faktor
Om jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns nästan befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..
Väldigt intressant fråga!
Inte för att jag har en sådan (Panna med ETA) men jag tycker frågan är intressant. Hur pass modifierat är verket? Går "rätt" delar att få tag på?
@wayne , du servade väl din 024a hos icke-panerai urverkare?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Väldigt intressant fråga!
Inte för att jag har en sådan (Panna med ETA) men jag tycker frågan är intressant. Hur pass modifierat är verket? Går "rätt" delar att få tag på?
@wayne , du servade väl din 024a hos icke-panerai urverkare?
Ja, har en bekant som är urmakare uppfödd i en klockverkstad:)
Inga problem för honom att serva 88an och 24an.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Om jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..

Det handlar inte så mycket om urverket som om packningar. Har en fristående urmakare tillgång till äkta Panerai service delar, då är det helt ok. Så mycket problem med kvalité som jag har haft med service på AD gör att man vill testa en fristående service center. Men!!!! jag vill ha riktig service där alla delar som bör bytas ut blir utbytta.
 
Topp