• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PJW

Audemars
2-Faktor
Är så satans Panerai-hooked efter att ha ägt min 005a i 1,5 månader. Vill klämma fler för att se vad som blir nästa. GTG i någon gång nu i sommar? :rolleyes:

Sketen bonusbild.
IMG_6493.JPG
 

PJW

Audemars
2-Faktor
100m räcker till och med för snorkling. Inga problem att simma och bada med.
Givetvis är det badbart. Jag tycker dock det är synd att en klocktillverkare vars arv till absolut största del bygger på dykarur idag producerar klockor där majoriteten har samma WR som en Datejust. Lite trist, även om jag såklart fattar att de flesta av oss inte behöver mer än 100m.
 

azcii

Patek
2-Faktor
100m räcker till och med för snorkling. Inga problem att simma och bada med.
Japp, skulle dock inte gambla med plexiverisionen av 372 , läst lite horror stories. Var som sagt bara lite intresserad av vad det är som skiljer exempelvis en bronzon med en 422, varför ena är 300m och andra bara 100.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Givetvis är det badbart. Jag tycker dock det är synd att en klocktillverkare vars arv till absolut största del bygger på dykarur idag producerar klockor där majoriteten har samma WR som en Datejust. Lite trist, även om jag såklart fattar att de flesta av oss inte behöver mer än 100m.
Tycker 100 är ok, även om jag skulle föredra 300+ just pga "coolhetsfaktorn".

Due däremot med 30m wr är inte ok ...
 

Watchj

Cartier
Efter att ha velat och klämt i några månader så slog jag äntligen till.
Liten uppdatering efter veckans tripp till Berlin. Jag lyckades komma åt att prova 183, 609 och 610. Av dessa klickade jag med både 183 och 609. Handlaren hade en osåld 183 och det var nära nära... Samtidigt så är 609 på nästan samma ställe i min bok estetiskt och inhouse är ju lite roligare. Nu behöver jag bara prova 380 och bestämma mig. :)

Det blev en 380 till slut, nedan på ett band från @MickeJ
IMG_1785.JPG


Känner mig helnöjd!! :happyhappy::)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Svängde förbi PereQuera i Alicante och blev sjukt trevligt bemött av en kompetent säljare och fick pröva 423 som de hade inne. Bra Panerai-utbud med en del kronografer och bland annat en Carbotech i fönstret. Tack för det! Nu vet jag att en 372/422/423 står på listan...
IMG_6522.JPG
IMG_6523.JPG
IMG_6524.JPG
 
Topp