• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
upload_2017-6-24_13-23-35.png

PAM 549 Venezia Boutique Edition. Ge mig. Så söt.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Med tanke på senare tids kritik avseende varumärket, tänker mest här på inbitna Panieristis kritik om snäpplock, 30 mr WR o s v, kan jag tänka mig att de försöker återskapa lite av den exklusivitet som fanns kring LE och SE versionerna för att par år sedan.
Kanske då med små serier, som ses som mer exklusiva och svåråtkomliga för de flesta av oss.
Samtidigt är det kanske också en strategi för att driva den digitala handeln man själv kontrollerar till fullo, framför fristående återförsäljare?

Det kanske är så som du säger men jag tror inte att en blåtavlad 024 som säljs enbart på nätet kommer hjälpa när en oanvänd 00195 annonseras för $10k när den gick för 18k för ett år sedan och för 25k för ett par sedan. Någonting har hänt mer priserna.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Den här var snygg! Och stor - 47mm....ref 690. Bild från www

I mitt nästa liv kommer jag ha kraftigare handleder... ;)
IMG_0131.JPG
Så jävla ball. Var hos Nymans för att pröva lite 1940 Radiomir och blev dock lite besviken över hur "lite" boett det var på dem. Men det är klart, är man van vid 44mm Luminor så gör bara den något tunnare glasringen en enorm skillnad.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Så jävla ball. Var hos Nymans för att pröva lite 1940 Radiomir och blev dock lite besviken över hur "lite" boett det var på dem. Men det är klart, är man van vid 44mm Luminor så gör bara den något tunnare glasringen en enorm skillnad.
Radiomir 1940 finns i 42, 45 och 47. Den är inte liten i de två större storlekarna. Vilken provade du?
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Långt ifrån omöjligt att det kommer att ske... Gäller bara att få ihop lite pengar :rolleyes:
Ja så är det....och så mycket man vill prova....hade 422 varit mindre hade jag köpt den!

Nu lurar jag på en 676 eller en 1392 istället!

Hade en 512 som min kompis köpte och INTE vill sälja tillbaka.....:mad:...
 
Topp