• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
20170623_180220.jpg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Bildgooglat så in i helvete i tre dagar nu. Kan inte bestämma mig kring vilken som är bäst. 372, 422 eller 423?

372: Historiskt sett den bästa. Gillar att det endast är två linjer text, men fronten är lite, lite för stor. Plexi är ett plus. Clean, enkel och förbannat snygg. Billigast/störst andrahandsutbud?

422: Sekund är ett plus i min bok. Detsamma gäller PR på baksidan. Historiskt sett hänger den inte ihop, men å andra sidan spelar det kanske ingen roll. Blir däremot nästan lite väl plottrig med 3 rader text och sekund. Förbannat snygg. Näst billigast/störst andrahandsutbud?

423: Samma som ovan, men jag upplever nästan 423 som mer clean än 422 pga 2 rader text istället för 3. Visst är jag ute och cyklar? PR är ballt och ser bättre ut än det borde. Förbannat snygg. Dyrast/minst andrahandsutbud?

Hur lyder domen?
IMG_6545.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Bildgooglat så in i helvete i tre dagar nu. Kan inte bestämma mig kring vilken som är bäst. 372, 422 eller 423?

372: Historiskt sett den bästa. Gillar att det endast är två linjer text, men fronten är lite, lite för stor. Plexi är ett plus. Clean, enkel och förbannat snygg. Billigast/störst andrahandsutbud?

422: Sekund är ett plus i min bok. Detsamma gäller PR på baksidan. Historiskt sett hänger den inte ihop, men å andra sidan spelar det kanske ingen roll. Blir däremot nästan lite väl plottrig med 3 rader text och sekund. Förbannat snygg. Näst billigast/störst andrahandsutbud?

423: Samma som ovan, men jag upplever nästan 423 som mer clean än 422 pga 2 rader text istället för 3. Visst är jag ute och cyklar? PR är ballt och ser bättre ut än det borde. Förbannat snygg. Dyrast/minst andrahandsutbud?

Hur lyder domen?
IMG_6545.JPG

Det låter som att det är endast du som kan fälla domen...
 

PJW

Audemars
2-Faktor
372. Tveklöst. Och faktiskt gärna med safirglas, jag är lite konstig så.

Tror det skulle bli 372 med plexi för min del.. gärna på ett ammoband!

Håller med sig om safirglaset.
Spännande. Den är grym. Plexi eller safir är ingen deal breaker egentligen. Hur tror ni den ligger prismässigt?

Hade kört 422an.
Tror jag hade tröttnat om det inte fanns någon sekundvisare och gillar inte alls powerreserve-mätaren på 423an.
Jag är rädd för samma gällande sekunden.
 

Ruben

Rolex
Hur brukar ni göra med extraflärpen? Min brukar åka upp, tycker det är rätt irriterande. Hur brukar ni göra? Tar ni bort den?
IMG_0561.JPG
IMG_0562.JPG
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Bildgooglat så in i helvete i tre dagar nu. Kan inte bestämma mig kring vilken som är bäst. 372, 422 eller 423?

372: Historiskt sett den bästa. Gillar att det endast är två linjer text, men fronten är lite, lite för stor. Plexi är ett plus. Clean, enkel och förbannat snygg. Billigast/störst andrahandsutbud?

422: Sekund är ett plus i min bok. Detsamma gäller PR på baksidan. Historiskt sett hänger den inte ihop, men å andra sidan spelar det kanske ingen roll. Blir däremot nästan lite väl plottrig med 3 rader text och sekund. Förbannat snygg. Näst billigast/störst andrahandsutbud?

423: Samma som ovan, men jag upplever nästan 423 som mer clean än 422 pga 2 rader text istället för 3. Visst är jag ute och cyklar? PR är ballt och ser bättre ut än det borde. Förbannat snygg. Dyrast/minst andrahandsutbud?

Hur lyder domen?
IMG_6545.JPG
För mig är safir grymt bra på en modern klocka - tåligt o bra! Slippa oroa sig...

Ser att det kommit ut en 422 på forumet.....så....vad ska säljas?? Bilen? Svärmor? Hur många barn har du?? ;)

Lycka till !!!!
 
  • Like
Reactions: PJW

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Bildgooglat så in i helvete i tre dagar nu. Kan inte bestämma mig kring vilken som är bäst. 372, 422 eller 423?

372: Historiskt sett den bästa. Gillar att det endast är två linjer text, men fronten är lite, lite för stor. Plexi är ett plus. Clean, enkel och förbannat snygg. Billigast/störst andrahandsutbud?

422: Sekund är ett plus i min bok. Detsamma gäller PR på baksidan. Historiskt sett hänger den inte ihop, men å andra sidan spelar det kanske ingen roll. Blir däremot nästan lite väl plottrig med 3 rader text och sekund. Förbannat snygg. Näst billigast/störst andrahandsutbud?

423: Samma som ovan, men jag upplever nästan 423 som mer clean än 422 pga 2 rader text istället för 3. Visst är jag ute och cyklar? PR är ballt och ser bättre ut än det borde. Förbannat snygg. Dyrast/minst andrahandsutbud?

Hur lyder domen?
IMG_6545.JPG
372. Tveklöst. Och faktiskt gärna med safirglas, jag är lite konstig så.

422. Tveklöst. Du vill ha subsekundens livgivande effekt på tavlan och du vill ha den übercoolaste (och lumade :D) PR som finns..

IMG_4046.jpg
 

Jerome

Breitling
Har ni tips på riktigt bra och snygga natoband till min 392:a.
Gärna lite tjockare band, så att det inte ser för "klent" ut.. Bilder/länkar, allt uppskattas!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Har ni tips på riktigt bra och snygga natoband till min 392:a.
Gärna lite tjockare band, så att det inte ser för "klent" ut.. Bilder/länkar, allt uppskattas!
Kör tudelat nato om du ska ha nato. Snyggare än traditionellt nato/zulu på panna.
Jag har köpt från natoband.nu. Ingen drömkvalitet med ok. Har ex deras tudelade i svart, grått och camo.

Alt så köper du canvas (som många snart kommer föreslå :) ).
 

PJW

Audemars
2-Faktor
För mig är safir grymt bra på en modern klocka - tåligt o bra! Slippa oroa sig...

Ser att det kommit ut en 422 på forumet.....så....vad ska säljas?? Bilen? Svärmor? Hur många barn har du?? ;)

Lycka till !!!!
Haha. Såg den, behöver som sagt få loss lite pengar först och kommer nog behöva prioritera pris före skick (iaf för den första). Men så småningom!

Tack @Palenkovich. Du gör det inte lättare :D
 
Topp