• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snart första doppet med pannan :D
IMG_0101.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
0C9CAAE4-25EE-4FB3-89F8-E0DA76207437-1423-00000114257BF0B1.jpg
Är det någon som har en 1312 här? Börjar bli sugen på en ny panna efter min 111 såldes
Det finns någon som har samma lika fast vita urtavlan och någon som har en 42mm, tror jag (dvs 1392). Många av oss andra har provat 1312, jag är en av dem. Har du frågor så fråga på. :)
 

Matr0

Omega
Det finns någon som har samma lika fast vita urtavlan och någon som har en 42mm, tror jag (dvs 1392). Många av oss andra har provat 1312, jag är en av dem. Har du frågor så fråga på. :)
Tänkte mest om det är stor skillnad på nya caset, tyckte själv att 111 var tjock att bära till skjortan osv. Och sen är ju prisbilden intressant.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte mest om det är stor skillnad på nya caset, tyckte själv att 111 var tjock att bära till skjortan osv. Och sen är ju prisbilden intressant.
111 är en luminor bettarini och 1312 är luminor 1950. Stor skillnad redan där. De har slimmat ned 1950 44mm boetten från 18mm till 16mm tjock ungefär. Men 111 är 14,5mm. Dock har 1312 lätt kupat glas och tunnare horn, men å andra sidan har den en rotor bakom en glasbaksida som gör att den inte ligger lika nära handleden som 111.

Så det är lite som att jämföra äpplen och päron, det går men det blir många "men". :)
 
Topp